جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چگونه طول عمر لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نوسان دلار و قیمت های زیاد لپ تاپ های موجود در بازار دلیلی است که معمولا خرید لپ تاپ جدید برای افراد زیادی از جامعه غیرممکن می شود. از طرفی هزینه های مرتبط با تعمیرات لپ تاپ نیز گاهی بسیار بالا است. البته لپ تاپ های اچ پی سیستم های اقتصادی و باکیفیتی هستند که معمولا به خوش قیمتی معروف هستند. اما به هر حال نگهداری از لپ تاپ موضوع مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. در ادامه شما را با راهکار های افزایش طول عمر لپ تاپ اچ پی آشنا می سازیم.

افزایش طول عمر لپ تاپ

ترفندهای ساده برای افزایش طول عمر لپ تاپ اچ پی

لپ تاپ را بیش از حد روشن نگذارید.

پیشنهاد می کنیم برای افزایش طول عمر لپ تاپ باید استفاده از حالت استندبای و Sleep را از یاد ببرید. استفاده ی روزانه از حالت استندبای می تواند کارایی رم لپ تاپ شما را از بین ببرد. علاوه بر این باتری سیستم نیز انرژی زیادی مصرف کرده و از کیفیت اولیه ی خود دور می شود. اگر قرار نیست چند ساعتی از لپ تاپ استفاده کنید، آن را خاموش کنید.

لیوان نوشیدنی خود را اطراف لپ تاپ قرار ندهید.

نوشیدن قهوه و چای هنگام کار برای کاربران لپ تاپ بسیار لذتبخش است. اما اگر فنجان نوشیدنی شما بر روی لپ تاپ برعکس شود، هزینه های تعمیراتی چشم گیری به بار خواهد آمد. آب خوردگی مشکل دردسرساز و مهمی برای لپ تاپ هاست. از نوشیدن چای و قهوه هنگام کار با لپ تاپ بپرهیزید. نفوذ مایعات به لپ تاپ ممکن است در عرض چند ساعت باعث سوختگی بسیاری از قطعات ریز و درشت لپ تاپ شود. اگر بنابر هر دلیلی با مشکل آبخوردگی لپ تاپ رو به رو هستید، سریع سیستم را خاموش کرده و نسبت به تعمیر تخصصی آن اقدام کنید.

مدت زمان شارژ لپ تاپ را کنترل کنید.

کنترل مدت زمانی که لپ تاپ در حالت شارژ است، می تواند موضوع مهمی برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ اچ پی باشد. جهت افزایش طول عمر لپ تاپ هیچ گاه سیستم را تا صبح در حال شارژ نگه ندارید. البته بسیاری از آداپتورهای امروزی پس از به اتمام رسیدن پروسه ی شارژ شدن، قابلیت این را دارند که از ادامه ی انتقال جریان برق به لپ تاپ جلوگیری کنید.

استفاده از آنتی ویروس های فعال و اورجینال جدی بگیرید.

اختلالات مرتبط با حمله ی ویروس های موجود در اینترنت می تواند منجر به خرابی های سخت افزاری و نرم افزاری فراوانی شود. برای افزایش طول عمر لپ تاپ، نصب و راه اندازی آنتی ویروس فعال و معتبر را فراموش نکنید. دقت داشته باشید که می بایست مراحل راه اندازی آنتی ویروس را به طور کامل طی کنید تا کارایی سیستم کاملا چک شود.

از کیف های استاندارد لپ تاپ استفاده کنید.

حمل و نقل لپ تاپ باید به نحوی باشد که آسیبی به بدنه ی آن وارد نشود. اصابت ضربه به لپ تاپ می تواند موجب خرابی ال سی دی، کیبورد، تاچ پد، فلت های مانیتور، لولای درب سیستم و یا حتی قطعات درونی مهمی چون سی پی یو شود.  زمانی که قصد جا به جایی و حمل و نقل لپ تاپ را دارید، حتما لپ تاپ را خاموش کرده، درب دستگاه را ببند و آن را درون کیف استاندارد مخصوص قرار دهید. استفاده از کیف های زیبا اما غیر استاندارد لپ تاپ خیلی ساده منجر به ایجاد اختلالات سخت افزاری خواهند شد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید