جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر داکتر بلید کپی اچ پی

یکی از قطعات خیلی مهم در دستگاه های کپی و پرینتر که نقش مهمی هم در عملکرد این دستگاه داره، داکتر بلید هست. داکتر بلید که به دکتر بلید هم مشهوره، تونر رو تمیز میکنه و از این طریق، روی کیفیت چاپ دستگاه تاثیر میذاره. به همین خاطر هم خرابی این قطعه می تونه کیفیت کپی و به طور کلی، عملکرد این دستگاه رو به شدت تحت تاثیر قرار بده. تعمیر داکتر بلید کپی اچ پی هم کار حساسی هست و نیاز به مهارت بالایی داره؛ اگه این کار توسط افرادی انجام بشه که تجربه ی کافی در زمینه ی تعمیر دستگاه کپی ندارن، ممکنه قطعه ی مورد بحث بیشتر آسیب ببینه و هزینه ی بیشتری روی دست شما بذاره. همکارای ما در نمایندگی رسمی اچ پی مرکز سخت افزار ایران، از جدید ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا استفاده می کنن و قطعه ی مورد بحث رو به شکل تخصصی ترمیم می کنن. در ادامه ی این مقاله، بهتون می گیم که برای تشخیص خرابی ها و معایب داکتر بلید کپی اچ پی و برطرف کردن اونها باید چه کاری انجام بدین.

تعمیر داکتر بلید کپی اچ پی

داکتر بلید چطور کار می کنه؟

به نظر شما داکتر بلید چطوری کار می کنه؟ همونطور که گفتیم، داکتر بلید کپی اچ پی ، وظیفه داره که تونر رو تمیز کنه و اونو برای چاپ شدن روی کاغذ آماده کنه. این قطعه ی پلاستیکی، به یه قطعه ی فلزی متصل شده و با کمک بیلد، تونری که رو سطح مگنت رولر پخش شده رو پاک سازی می کنه.

کار این قطعه به این صورته که در جهت مخالف مگنت حرکت میکنه و به وسیله اصطحکاکی که به وجود میاره، باعث تجدید شارژ تونر میشه. واضحه که دکتر بلید به میزان خیلی زیادی روی کیفیت چاپ دستگاه تاثیر میذاره و خرابیش میتونه باعث بشه که فتوکپی بیرون اومدعه کییفیت لازم رو نداشته باشه. البته پرینترها هم داکتر بلید دارن؛ ولی کار این قطعه توی دستگاه های کپی اهمیت بیشتری داره.

اگه تعمیرکار ناشی باشه، ممکنه داکتر بلید رو به خاطر شباهات اسمی، با قطعاتی مثل بلید اشتباه بگیره و روند تعمیر رو با مشکل جدی مواجه کنه. برای این که شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشید، بهتون توصیه می کنیم بررسی و تعمیر داکتر بلید کپی اچ پی تون رو به متخصصین تعمیر ماشین های اداری در واحد تعمیرات اچ پی بسپرید تا خیالتون از ترمیم بی نقص محصولتون راحت باشه.

خرابی داکتر بلید

همونطور که گفتیم، خرابی و از کار افتادن داکتر بلید فتوکپی hp، باعث افت محسوس کیفیت خروجی دستگاه میشه. اگه به تازگی کارتریج رو شارژ کردین و بازم کیفیت کپی ها پایینه، یکی از دلایل اصلیش میتونه خرابی دکتر بلید باشه.

به این نکته هم توجه داشته باشین که اگه خرابی دکتر بلید تداوم داشته باشه و اونو برطرف نکنین، مشکلات خیلی جدی در دستگاه کپی اچ پی تون و بخش های مختلفش به وجود میاد و اون وقت مجبورین کلی برای تعمیرش هزینه کنین. به همین خاطر هم داکتر بلید کپی اچ پی باید خیلی زود تعمیر بشه.

برای اینکه خیالتون از تعمیر تخصصی و بی نقص قطعه ی مورد بحث راحت باشه و عملکرد دستگاه فتوکپی تون به حالت عادی برگرده، می تونین روی مهارت و تخصص همکارای ما در نمایندگی مجاز اچ پی حساب کنید.

برای تعمیر مین برد دستگاه کپی اچ پی با شماره های درج شده در سایت با مشاوران ما در نمایندگی رسمی اچ پی در ارتباط باشید.

تعویض داکتر بلید کپی

متاسفانه داکتر بلید کپی اچ پی در بیشتر موارد قابل تعمیر نیست و باید اونو با یه نمونه ی جدید تعویض کرد. البته این کار، به عنوان آخرین روش برای رفع مشکلات ناشی از خرابی این قطعه در نظر گرفته میشه و اگه روش های تعمیراتی اثربخشی لازم رو نداشته باشن، ازش استفاده میشه.

یه چیزی که باید برای تعویض این قطعه مد نظر قرار بگیره، اینه که وجود قطعه ی بی کیفیت و غیر اصل توی دستگاه، عملکرد اون رو به شدت تحت تاثیر قرار میده و حتی ممکنه بقیه ی بخش های دستگاه رو هم دچار مشکل کنه. از طرفی، کسی که این کارو انجام میده باید مهارت کافی تو این حوزه داشته باشه؛ وگرنه ممکنه با یه اشتباه کوچیک، به بخش های مختلف کپی آسیب برسونه. لازمه بدونین که تکنسین های متعهد نمایندگی hp، این کار رو به بهترین شکل و با استفاده از قطعات یدکی اصل و اورجینال انجام میدن تا کیفیت کار محصول رو در آینده تضمین کنن.

تعویض داکتر بلید کپی

تعمیر دستگاه کپی اچ  پی توسط کادر فنی مجرب در نمایندگی تعمیرات اچ پی انجام میشه! باما در ارتباط باشید.

نمایندگی مجاز اچ پی

نمایندگی مجاز اچ پی با بهره مندی از کادر فنی مجرب و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزار آلات روز دنیا، تونسته در زمینه فروش و تعمیر محصولات این کمپانی موفق عمل کنه.

این مرکز به خصوص تو حوزه ی عرضه و ترمیم انواع ماشین های اداری، لپ تاپ، تبلت، هارد و … hp فعالیت گسترده ای داره. به این ترتیب که جدید ترین مدل های این دستگاه ها رو برای فروش در اختیار متقاضیان قرار میده و به اونها مشاوره های تخصصی فروش ارائه میده.

تعمیرات تخصصی هم سرویس دیگه ایه که نمایندگی مذکور به کاربرای خودش ارائه میده. متخصصین مجرب تعمیرات در نمایندگی مجاز اچ پی حضور دارن و ضمن نظارت بر همه ی مراحل تعمیر، تلاش می کنن سطح کیفی تعمیرات فتوکپی و سایر محصولات این کمپانی رو ارتقا بدن.

1/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری