جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

برد هارد اچ پی

تعمیر برد هارد اچ پی یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی رسمی اچ پی است که توسط تیمی از خبره‌ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌پذیرد. پیش از پرداختن به سرویس‌های مرتبط با تعمیر برد هارد hp بد نیست نگاهی به ساختار این قطعه و کارکرد آن داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید برد هارد اچ پی همچون سایر بردهایی که تابه حال دیده‌اید، متشکل از قطعات الکترونیکی زیادی با ابعاد کوچک و بزرگ است که بر روی یک یونیت سبز قرار گرفته‌اند.

برد هارد وظایفی چون کنترل هارد و دریافت دستورات جهت اجرا در سیستم، راه‌اندازی هارد، خواندن اطلاعات از روی پلترها و مواردی از این دست را بر عهده دارد. به طور کلی برد هارد با برنامه‌ای از پیش تعیین شده، ابتدا دستورات را دریافت و در ادامه، پس از تحلیل این دستورات، آن‌ها را انجام می دهد. به عبارتی دیگر، همزمان با اینکه هارد کار ذخیره سازی اطلاعات را انجام می‌دهد برد هارد، تحلیل دستورات را انجام داده و دستور خواندن اطلاعات را در سیستم اجرا می‌کند.

برد هارد اچ پی

علل خرابی برد هارد اچ پی

خرابی برد هارد اچ پی و البته برد سایر هاردها ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد. آشنایی با علل خرابی هارد سبب می‌گردد تا کاربر حتی‌الامکان از به‌وجود آمدن این علل جلوگیری کرده و از برد هارد خود محافظت کند. برخی از شایع‌ترین اتفاقاتی که سبب خرابی برد هارد می‌گردند عبارتند از: نفوذ آب و مایعات به داخل هارد دیسک و در نتیجه اتصالی قطعات برد و سوختن آن‌ها، نداشتن منبع تغذیه مناسب و در نتیجه استفاده هارد از ولتاژ نامناسب، نوسانات برقی و شوک الکتریکی، نزدیک شدن قطعات فلزی رسانا هنگام روشن بودن هارد و ایجاد اتصالی در هارد دیسک، بالا رفتن دمای اطراف  قطعات داخلی بر اثر کارکرد نامناسب، جدا شدن قطعه های داخلی هارد بر اثر ضربه و.. .

توصیه می‌شود جهت پیشگیری از خرابی برد هارد اچ پی این موارد را در نظر داشته باشید و از حتی الامکانی از وقوع آنها پیشگیری کنید. در صورت بروز هر گونه اشکال در هارد مورد استفاده خویش می‌توانید به نمایندگی تعمیرات هارد اچ پی مراجعه کرده و سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت نمایید.

تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در واحد تعمیر برد هارد اچ پی

  • تعمیر برد هارد با مشکل شکستگی کانکتور آی دی ای
  • تعمیر مشکل شکستگی و فرو رفتگی پین کانکنور آی دی ای
  • تعمیر برد هارد با مشکل شکستگی کانکتور ساتا SATA PCB.
  • تعمیر مشکل شکستگی المان الکترونیکی روی برد هارد.
  • تعمیر مشکل سوختن چیپ اصلی برد هارد
  • تعمیر برد هارد با مشکل ترمیم سوختگی فیوز برد هارد بر اثر نوسان ولتاژ
  • تعمیر مشکل برعکس زدن سوکت پاور به برد هارد
  • تعمیر برد هارد اچ پی و ترمیم مدار TVS ورودی پاور حفاظت اولیه
  • تعمیر برد هارد وترمیم شکستگی برد هارد
  • تعمیر و ترمیم رام برد هارد
  • تعویض چیپ پاور و المان های سوخته

موارد قابل تعمیر برد هارد اچ پی

در بخش زیر به اختصار اشکالات رایج در برد هارد اچ پی و امکان یا عدم امکان تعمیر آنها شرح داده می شود. باید توجه داشت که تشخیص این مسئله که امکان تعمیر برد هارد hp وجود دارد یا خیر، نیاز به بررسی کامل این قطعه توسط کارشناس هارد دارد. توصیه می شود حتی برد و هارد شکسته خویش را حفط کنید زیرا گاه جهت بازیابی اطلاعات به آنها نیاز است.

جدا شدن قطعات و المان‌های روی برد هارد

یکی از ایرادات شایع در برد تمامی هاردها، ایراد جداشدن قطعات و المان های روی برد است. در هنگام جا زدن هارد در محفظه و یا جابجایی هارد، ممکن است برد هارد تماسی با قطعه ای سخت داشته باشد و یک یا چند مورد از المان ها و قطعات ان بشکند و یا جدا شود. در چنین شرایطی برد هارد دیگر نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و گاه کاملاً از کار می افتد. بهتر است جهت تشخیص میزان خسارت وارد شده به هارد، آن را به یکی از کارشناسان مرکز تعمیر برد هارد اچ پی نشان دهید.

خرابی چیپ اصلی

یکی از اشکالاتی که ممکن است در چیپ اصلی ایجاد شود، اشکالات مرتبط با برنامه است. در این صورت کاربر هیچگونه سوختگی فیزیکی و ظاهری بر روی برد مشاهده نمی کند اما هارد دستگاه با برد کار نخواهد کرد. این احتمال نیز وجود دارد که هارد در صورت دیتکت شدن ظرفیت اشتباهی را به نمایش درآورد. تعمیر برد هارد اچ پی در صورت بروز این اشکال صرفاً به دست تعمیرکاران زبده امکان پذیر است و هیچ‌گونه دستکاری و تعمیری نباید توسط کاربر یا تعمیرکاران مبتدی انجام شود.

خرابی آی سی رام برد هارد hp

معمولاً بر روی برد هارد یک IC وجود دارد که اطلاعات اولیه جهت عملیاتی شدن هارد در درون آن تعبیه شده است. (اگرچه در برخی از بردها این آی سی موجود نیست و در آنها از آی سی داخلی (اینترنال) در درون چیپ اصلی استفاده شده است.) به طور کلی رام برد هارد یا اینترنال است (درون چیپ اصلی) یا اکسترنال (یک آی سی خاص جداگانه بر روی برد هارد دیسک). در هر دو صورت احتمال آسیب به اطلاعات وجود دارد. در صورت خرابی آسی رام برد هارد امکان تعمیر برد هارد اچ پی وجود ندارد زیرا امکان شناسایی هارد توسط مادربرد و یا لپ تاپ نیست. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این اشکال و سایر اشکالات فوق با حضور در نمایندگی رسمی اچ پی قابل دریافت است.

خرابی سوکت انواع برد هارد

سوکت برد هارد، شیارها، برآمدگی و زوایای خاصی دارد. این موضوع سبب شده تا کاربر بتواند فقط به یک جهت خاص کابل پاور و دیتا را به هارد متصل نماید. در صورت شکستن این سوکت ممکن است کاربر دیگر نتواند کابل های رابط را به برد هارد hp متصل کند. در برخی شرایط نیز، شکستگی سوکت و اتصالات بد کابل ها و سر سوکت ها به هم میتواند آسیب جدی به هارد دیسک وارد نماید. بهتر است در صورت بروز چنین اشکالی، در اسرع وقت نسبت به تعمیر برد هارد اچ پی اقدام نمایید. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این اشکال و سایر اشکالات فوق با حضور در نمایندگی رسمی اچ پی قابل دریافت است.

خرابی مدار TVS ورودی

یکی از موارد تعمیر برد هارد اچ پی، تعمیر خرابی مدار TVS است. گاه، به دلیل خرابی منبع تغذیه دستگاه Power Supply یا پاور اکسترنال، ولتاژ نامناسبی به برد هارد وارد میشود و این مدار از آنجا که وظیفه محافظت از دیگر قطعات را برعهده دارد، میسوزد. مدار TVS متشکل از چندین دایود و مقاومت و گاهی از سلف و فیوز است که ظرافت و حساسیت بالایی دارند.

برد هارد اچ پی

سوختن چیپ پاور

سوختن چیپ پاور هارد، اشکال دیگری است که تعمیر برد هارد را ضروری می سازد. وظیفه آی سی موجود در چیپ پاور هارد کنترل، ساخت ولتاژ و تولید سیگنال های متفاوت است تا هارد دستگاه کارش را به درستی انجام دهد. سوختن این آی سی و یا مدارات آن میتواند بر اثر نوسانات خارجی و یا داخلی خود هارد دیسک اتفاق بیفتد.

هزینه تعمیر برد هارد اچ پی

هزینه تعمیر برد هارد اچ پی بسته به نوع مشکل و مدل هارد دارد و به همین سبب هزینه‌های تعمیر برد هارد اچ پی متغیر می باشد. برای اطلاع دقیق‌ از هزینه تعمیر برد هارد نیاز به عیب یابی تخصصی هارد اچ پی است که کافیه به نمایندگی اچ پی مراجعه کنید.

هزینه تعمیر برد هارد اچ پی

نمایندگی رسمی اچ پی

کاربران آگاه می‌دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت.

 در این میان، نمایندگی رسمی اچ پی نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. کاربران دستگاه‌های اچ پی می‌توانند با حضور در نمایندگی رسمی اچ پی تخصصی‌ترین سرویس‌های مورد نیاز خود را همراه با گارانتی خدمات دریافت نمایند.

4.2/5 (5 امتیاز)
اشتراک گذاری