جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن درام پرینتر اچ پی

یکی از نکاتی که موقع کار کردن با پرینتر باید مورد توجه قرار بدین، مراقبت و نگهداری از این دستگاهه. چاپگر و قطعات داخلی اون، مدام در معرض آلودگی قرار میگیرن و نیاز به تمیز کردن دارن. درام یکی از این بخش ها هست که آلودگی ش مشکلات زیادی رو در عملکرد چاپگر ایجاد میکنه و باید به صورت مداوم و منظم تمیز بشه. 

البته درام بعضی از مدل های پرینتر جوری طراحی شده که قابل تمیز شدن نیستن و باید تعویض بشن. ولی بعضی از مدل ها هم اینطورین که میشه به راحتی درام کارتریج اونها رو تمیز کرد. ما تو مطلب و فیلم آموزش تمیز کردن درام پرینتر اچ پی ، روش ها و مراحل این فرایند رو بهتون یاد میدیم تا بتونین به راحتی اونو انجام بدین. 

ضمن این که اگه برای تمیز کردن این قطعه دچار مشکل شدین، همکارای ما در واحد تعمیرات پرینتر نمایندگی hp راهنمایی های لازم رو بهتون ارائه میدن. برای آشنایی با نکات کاربردی تمیز کردن درام چاپگر، توجهتون رو به ادامه ی مطلب جلب می کنیم.

 

آموزش تمیز کردن درام پرینتر اچ پی

عملکرد درام در پرینتر

درام معمولا به عنوان همکار کارتریج شناخته میشه و وظیفه ش اینه که بار الکتریکی لازم برای چاپ رو به تونر منتقل کنه. بر خلاف تصور خیلی از افراد که درام و کارتریج رو یکی میدونن، باید بدونین که درام در مقایسه با کارتریج، از عمر بیشتری برخورداره و حدودا در هر ۴ یا ۵ بار شارژ تونر، نیاز به تعویض داره. 

این قطعه، تونرهای مرتب شده برای چاپ رو به کاغذ منتقل میکنه و به این ترتیب، باعث میشه که تونر با فشار و حرارت روی کاغذ ذوب بشه.  با توجه به عملکرد درام، لازمه که توجه ویژه ای بهش بشه و هر چند وقت یک بار، اونو تمیز یا تعویض کنین. تکنسین های مجرب واحد تعمیرات اچ پی، به کاربرا توصیه میکنن که این قطعه رو در فواصل زمانی مشخص تمیز کنن و با این کار، به کیفیت هرچه بهتر چاپ کمک کنن.

مراحل آموزش تمیز کردن درام پرینتر اچ پی

برای تمیز کردن درام چاپگر hp، باید مراحل زیر رو طی کنین:

  • قبل از هر کاری، پرینتر رو خاموش کنین.
  • حالا چاپگرتون رو از پریز بکشین و مطمئن بشین که برق توش جریان نداره.
  • در پرینتر رو باز کنین.
  • با استفاده از دفترچه ی راهنما، محل قرارگیری درام رو پیدا کنین. (محل نصب درام در پرینتر های مختلف ممکنه متفاوت باشه.)
  • تونرهای داخل کارتریج رو خالی کنین.
  • نوار میلار داخل دستگاه رو که در فیلم آموزش تمیز کردن درام پرینتر اچ پی به شکل یک تیغه ی پلاستیکی هست، پیدا کنین.
  • با استفاده از نوار میلار، سطح درام رو تمیز کنین ؛ به این ترتیب، تونر از درام برداشته میشه.
  • کارتریج تمیز شده رو مجددا داخل پرینتر بذارین و مطمئن بشین که درست جا افتاده.
  • درب چاپگر اچ پی تون رو با احتیاط ببنیدین.
  • پرینتر رو روشن و اون رو تست کنین.

نمایندگی اچ پی در تهران

نمایندگی اچ پی در تهران ، یکی از معتبر ترین مراکز ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات این شرکت هست. تو هر کدوم از واحدهای این مجموعه، کارشناس هایی فعالیت می کنن که سالها در حوزه ی کاری خودشون تجربه دارن و می تونن خدمات تخصصی رو به شما عزیزان ارائه بدن. 

مشتری مداری، به عنوان اصلی ترین اولویت نمایندگی رسمی hp مرکز سخت افزار ایران در نظر گرفته شده و همه ی کارمندهای این مجموعه، در جهت تحقق این اصل تلاش میکنن. ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر خدمات، ارائه ی خدمات پس از فروش و مواردی از این دست، از جمله مصادیق مشتری مداری در این مرکز به شمار میرن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی اچ پی در تهران و بخش های مختلف اون، میتونین به وب سایت رسمی این مرکز مراجعه کنین.

2.3/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری