جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون

خیلی وقتا پیش میاد که نیاز به یه صفحه نمایش بزرگ تر برای کار با لپ تاپ دارید. مثلا وقتی با دوستاتون دور هم جمع میشین و میخواین فیلم ببینین. خب تو این شرایط، لازمه که لپ تاپ رو به تلویزیون وصل کنین تا بتونین فرایند مورد نظرتون رو انجام بدین. این کار زیاد سخت نیست؛ ولی یه سری نکات داره که اگه رعایت نشن، مشکلاتی رو ایجاد میکنن. از طرفی خیلی از کاربرا برای انجام این فرایند مشکلاتی دارن و نمیتونن درست انجامش بدن.

با تماشای فیلم آموزش اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون، هم با مراحل و نکات این فرایند آشنا میشین و هم میتونین به راحتی و بدون ایراد انجامش بدین. اما این کار روش های مختلفی داره و از راه های مختلفی میشه انجامش داد. در ادامه، شما همراهان عزیز رو با کاربردی ترین روش های فرایند مورد بحث آشنا می کنیم. اگه مشکلی بود و نیاز به راهنمایی های بیشتر داشتین، میتونن کمک های لازم رو از تکنسین های تعمیر لپ تاپ hp  در نمایندگی اچ پی در مرکز سخت افزار ایران دریافت کنین.

اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون

روش های آموزش اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون

همونطور که گفتیم، برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون، روش های مختلفی وجود داره که ما اینجا، سه مورد از کاربردی ترین روش های این کار رو مورد بررسی قرار میدیم:

اتصال با کابل

یکی از کاربردی ترین روش ها و البته متداول ترین اونها برای وصل کردن لپ تاپ hp به تلویزیون، استفاده از کابل HDMI هست. نکته ای که وجود داره اینه که برای استفاده از این روش، باید لپ تاپ و تلویزیون به خروجی اچ دی ام آی مجهز باشن؛ لپ تاپ هایی که این قابلیت رو ندارن، باید از پورت های DVI  برخوردار باشن. اگه هیچ کدوم از این موارد روی لپ تاپ تون نبود، استفاده از پورت و کابل VGA هم میتونه اتصال این دستگاه به تلویزیون رو امکان پذیر کنه.

مشکل این روش اینه که درگاه های  HDMI، DVI  و  VGA، معمولا فرایند انتقال صدا رو به درستی انجام نمیدن. بنابراین شما برای پخش صدا، یا نیاز به تنظیمات جدید دارین و یا باید از یه کابل مجزا استفاده کنین. به گفته کارشناس های تعمیرات اچ پی، این روش سرعت بالایی داره و به ویژه برای اجرای بازی خیلی توصیه میشه. البته در آموزش اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون هم گفته میشه که در این روش، باید حتما لپ تاپ به تلویزیون نزدیک باشه.

اتصال با WiDi

یکی دیگه از روش های کاربردی که با استفاده از اون میتونین لپ تاپ اچ پی تون رو به تلویزیون متصل کنین، قابلیت WiDi است. این قابلیت که در لپ تاپ های جدید به کار رفته، تکنولوژی نمایش بی سیم اینتل هست که البته نیاز به یه گیرنده ی WiDi  داره و باید این گیرنده رو به تلویزیون HD متصل کنین. اگه امکاناتش فراهم باشه، این روش بهترین راه در آموزش اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون شناخته میشه.

به خصوص اگه قصد وب گردی و تماشای فیلم دارین این روش خیلی میتونه براتون مناسب باشه. یکی از مزیت های قابل توجه این روش، اینه که نیازی به سیم و کابل نداره و خروجی صدای خیلی خوبی رو هم ارائه میده. و تنها نکته ی منفی ش اینه که ممکنه لپ تاپ مورد استفاده شما فاقد قابلیت WiDi  باشه.

HDMI با تنظیمات آسان

تو بخش های قبلی یه اشاره مختصری به HDMI کردیم و گفتیم که این روش، نیاز به استفاده از کلی کابل و اتصالات داره. جالبه بدونین که بدون کابل هم میشه از روش HDMI استفاده کرد. برای این کار، به یه کیت بی سیم HDMI نیاز دارین تا بتونین لپ تاپ hp تون رو به تلویزیون وصل کنین. مدل های زیادی از این کیت در بازار هست و میتونین به راحتی تهیه و ازش استفاده کنین. بعد از خریدن کیت، باید اونو به HDMI لپ تاپ تون متصل کنین و یه قسمت دیگه رو به HDMI تلویزیون وصل کنین.

جالبه بدونین که این دو تا دستگاه، به طور بی سیم با هم ارتباط بر قرار میکنن و مثل یه سیم این وسط عمل میکنن. مشکلی که وجود داره اینه که باید فرستنده به طور جدا به لپ تاپ متصل باشه. از طرفی، کیت های با چند پورت، بزرگ هستن و اتصال دائم اونها به لپ تاپ آزار دهنده هست. شما میتونین با دیدن ویدئوی آموزش اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون ، هر کدوم از این روش ها رو که دوست داشتین انتخاب کنین و با استفاده از اون، لپ تاپ تون رو به تلویزیون مورد نظرتون وصل کنین.

فیلم آموزشی نحوه ی اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون

در این فیلم آموزشی به شما نحوه ی اتصال لپ تاپ اچ پی به تلویزیون را آموزش میدهیم:

مشاوره رایگان با کارشناسان 👈 تعمیر تلویزیون سونی در تهران 👉 پاسخگویی 24 ساعته.

نمایندگی اچ پی در تهران

نمایندگی اچ پی در تهران ضمن استخدام جمعی از مجرب ترین نیروها و مهیا کردن پیشرفته ترین تجهیزات، تونسته خدمات بسیار با کیفیتی رو در دو بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه کنه. مدیریت این مرکز، اهتمام ویژه ای بر رعایت حقوق مشتری قائل هستن و در همین راستا، به کار کارکنان این مجموعه نظارت کامل داره.

در همین راستا، کلیه ی کارکنان، اصول مشتری مداری رو سرلوحه ی اصلی کار خودشون قرار دادن و در راستای تحقق این امر تلاش میکنن. لازمه بدونین که نمایندگی اچ پی در تهران، خدماتی همچون فروش محصولات این کمپانی به صورت اورجینال، تعمیرات تخصصی اچ پی و البته خدمات پس از فروش رو در سطحی گسترده به کاربران ارائه میده.

4/5 (4 امتیاز)
اشتراک گذاری