جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی

اهمیتی که شارژر در کار لپ تاپ داره کاملا مشخصه و هیچ نیازی به ارائه ی توضیحات در موردش نیست. خرابی شارژر یا هر کدوم از بخش هاش، مشکلات زیادی رو برای شما ایجاد میکنه و لازمه که هرچه سریع تر این قطعه رو تعمیر کنید. نکته ای که که وجود داره اینه که تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی و بخش های مختلف اون، اصلا کار راحتی نیست و باید حتما در شرایط تخصصی و حرفه ای انجام بشه. در غیر این صورت ممکنه آسیب های اون بیشتر بشه و شما مجبور بشید کلی هزینه واسه خرید یه شارژر جدید پرداختن کنین.

برای اینکه چنین اتفاقاتی نیفته، شما می تونید از کارشناسای ارشد تعمیر لپ تاپ در نمایندگی اچ پی مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید. همکارای ما با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن و به روزی که در اختیار دارن، می تونن مشکلات و اختلال های عملکردی شارژر لپ تاپ شما رو به بهترین شکل برطرف کنن و عملکرد اون رو به حالت عادی برگردونن. برای آشنایی بیشتر با مشکلات این قطعه و تعمیرات بخش های مختلف اون، به ادامه ی مطلب توجه کنید.

شارژر لپ تاپ اچ پی

تست آداپتور شارژر لپ تاپ اچ پی

اولین مرحله ی بررسی و ترمیم شارژر لپ تاپ اچ پی  تست آداپتور هست. اگه لپ تاپ شما شارژ نشه، همکارای ما در نمایندگی تعمیرات اچ پی  اول آداپتور رو تست می کنن تا مطمئن بشن که مشکل از این قطعه س و ارتباطی با باتری یا مدار های لپ تاپ نداره. برای تست آداپتور، باید کابل برق آداپتور به پریز مدار لامپ سری وصل بشه و لامپ روشن و خاموش بشه. بعدش باید کابل از پریز جدا بشه و در کمتر از 10 ثانیه دوباره متصل بشه.

این بار دیگه لامپ اصلا روشن نمیشه. خب حالا باید کابل رو جدا کرده و بعد از یک دقیقه دوباره وصلش کنید که این بار لامپ بازم روشن و خاموش میشه. حالا کابل آداپتور رو به پریز برق شهر وصل کنین و از خروجی آداپتور ولتاژ بگیرید (دقت کنید که این ولتاژ باید با ولتاژ نوشته شده روی بدنه آداپتور یکی باشه) اگه مراحل به همین شکلی که گفتیم انجام شد، یعنی آداپتور سالمه و مشکل ناشی از شارژر لپ تاپ اچ پی نیست. البته باید بگیم که انجام دادن این تست کار شما نیست و بهتره برای انجامش، از تعمیرکارای مجرب کمک بگیرید.

موارد تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی

اگه هر کدوم از موارد زیر اتفاق بیفته، نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی شارژر لپ تاپ اچ پی هست:

1. خرابی کابل برق آداپتور

یکی از ساده ترین موارد تعمیر شارژر لپ تاپ، زمانیه که کابل برق دچار مشکل میشه. خب در این حالت، هیچ اقدام تعمیراتی خاصی نیاز نیست و کافیه فقط کابل رو تعویض کنید.

2. خرابی بخشی از برد آداپتور

دومین مورد تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی ، وقتیه که بخشی از برد آداپتور آسیب می بینه. در این شرایط باید حتما از یه تکنسین لپ تاپ بخواین که آداپتور رو بررسی و تعمیر کنه. به این خاطر که برق AC 220v در ورودی این قطعه وجود داره و اگه آگاهی کافی نداشته باشین، کار کردن باهاش می تونه براتون خیلی خطرناک باشه.

3. خرابی سیم آداپتور

خب خرابی سیم آداپتور جزء اون دسته از مشکلات شارژره که به راحتی قابل برطرف شدنه. شما می تونید در این شرایط، سیمی که سرفیش آداپتور روی آن قرار داره رو تعویض کنید و مشکل رو برطرف کنید. فقط حتما مطمئن بشید که سرفیش جدید دقیقا مشابه قبلی باشه.

دلیل شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟ برای دوستن جواب این سوال خوندن این مقاله رو از دست نده! 

4. خرابی قطعات مدار

یکی دیگه از موارد تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی ، مربوط به خرابی برخی از قطعات داخلی مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RCL اولیه  و در نهایت، خازن بزرگ اولیه مدار هست. این مشکل توی تست آداپتور مشخص میشه و به این صورته که وقتی کابل برق آداپتور رو به پریز مدار لامپ سری اتصال می کنیم، لامپ خاموش و روشن نمیشه.

تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی

5. خرابی آی سی کنترلر

گاهی هم همه چیز سالمه و شارژر به درستی کار میکنه، اما به محض اینکه به آداپتور ضربه می زنیم، جریان برق قطع میشه. در این صورت، مشکل از آی سی کنترلر آخر مدار هست یا  از کمبود ظرفیت خازن یا کهنگی خازن. برای تعمیر شارژر توی این وضعیت، باید این قطعه تعویض بشه. نمایندگی رسمی اچ پی در مرکز سخت افزار ایران، خدمات تخصصی و با کیفیتی رو در این زمینه به شما ارائه می ده و از قطعات اصل و درجه یک برای این کار استفاده می کنه.

نمایندگی اچ پی در تهران

نمایندگی اچ پی در تهران، اصلی ترین مرکز ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات این شرکت به کاربران محسوب میشه. تو هر کدوم از بخش های این مرکز، کارشناس هایی فعالیت می کنن که از سالها تجربه در حوزه ی کاری خودشون برخوردارهستن و می تونن خدمات تخصصی رو به شما عزیزان ارائه بدن. مشتری مداری، به عنوان اصلی ترین اولویت نمایندگی مجاز اچ پی در نظر گرفته شده و همه ی کارمندهای این مجموعه، در جهت تحقق این اصل تلاش می کنن. ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر خدمات، ارائه ی خدمات پس از فروش و مواردی از این دست، از جمله مصادیق مشتری مداری در این مرکز به شمار میرن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی اچ پی در تهران و بخش های مختلف اون، می تونید به وب سایت رسمی این مرکز مراجعه کنید.

4/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری