جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلایل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی

شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی ممکن است علل مختلفی داشته باشد که پی بردن به هر یک از آنها مستلزم بررسی کامل دستگاه به صورت مرحله به مرحله و گام به گام است. برخی از این علل ممکن است ابتدایی و ساده باشند که با اندک تغییراتی در دستگاه رفع گردند لیکن در صورتی که شارژ نشدن دستگاه ناشی از عیوب سخت افزاری و یا نرم افزاری پیچیده باشد بهتر است جهت رفع آنها به متخصصان این حوزه مراجعه نمایید. در بخش سوالات متداول تعمیرات تخصصی لپ تاپ اچ پی برآنیم تا برخی از علل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی را و راه حل های موجود جهت رفع آنها را با شما در میان بگذاریم.

شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی

شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی و راه حل آن

شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی همانطور که پیش از این نیز ذکر شد ممکن است علل مختلفی داشته باشد؛ در این بخش برآنیم تا با بررسی این علل راهکارهایی را جهت رفع آنها ارائه نماییم. در صورتی که با راه حل های اولیه این بخش مشکل شارژر شما رفع نشد می توانید به بخش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی مراجعه نمایید و یا از طریق بخش تماس با ما در سایت با کارشناسان تعمیر لپ تاپ در نمایندگی HP  تماس گرفته و نسبت به تعمیر مشکل لپ تاپ خود اقدم نمایید.

پیش از هر چیز می بایست مراحل مرتبط با عیب یابی را طی کنید:

1. اقدامات اولیه رفع عیب شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی

1. در گام نخست عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی ، پریز و کابل اتصال را بررسی نمایید و از درستی اتصال و سالم بودن پریز برق مطمئن شوید.

2. اگر از صحت پریز و کابل اتصال مطمئن هستید بهتر است تنظیمات لپ تاپ را ریست کرده و به حالت پیش فرض بازگردانید. در صورتی که ریست کردن تنظیمات نیز مشکل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی را حل نکرد احتمال سوم، ایراد داشتن باتری است.

3. برای عیب یابی دستگاه بهتر است چند دقیقه سیم برق را از پریز خارج کنید و از پریز دیگری استفاده کنید. لپتاپ را از کابل جدا کنید و چند دقیقه صبر کنید. بعد آن را به پریز دیگری متصل کنید. در صورتی که امکان جداسازی باتری لپ تاپ وجود دارد، زمانی که دستگاه به منبع تغذیه‌ ای متصل نیست، باتری را خارج نمایید. (دقت داشته باشید که لپتاپ نباید به برق متصل باشد.)

4. مرحله بعد برای رفع اشکال شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی نگهداشتن دکمه پاور لپ تاپ به مدت دو دقیقه است؛ پس از این کار باید باتری را بر روی دستگاه قرار دهید و از یک پریز دیگر برق استفاده نمایید.

2. بررسی کابل و اشکالات آن

  • در مرحله دوم عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی بهتر است کابل مورد استفاده را کاملاً و با دقت بررسی نمایید. از عدم فرسودگی و پارگی کابل مطمئن شوید. نسبت به بوی سوختگی حساس باشید و اگر بوی سوختگی شنیدید بدانید که مشکل از کابل است و می بایست کابل جدیدی تهیه نمایید.
  • پیش از اقدام به خرید کابل بهتر است مدت زمان گارانتی دستگاه خود را چک نمایید. شاید هنوز فرصت گارانتی دستگاه شما منقضی نشده باشد و بتوانید از آن برای تهیه کابل جدید استفاده نمایید.

اینو بخون حتما به کارت میاد : تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی

3. بررسی سایر اتصالات دستگاه

  • در مرحله سوم عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی نیز نیاز است تا بخش اتصال دستگاه بررسی شود. در صورت سست بودن کابل متصل به دستگاه احتمالاً مشکلی در این بخش وجود داشته باشد. سیم برق را از پریز و لپتاپ جدا کنید، با استفاده از یک خلال دندان، گرد و خاک درون زبانه کابل و پین را تمیز کنید.
  • دستورهای موجود در دفترچه راهنمای لپ تاپ اچ پی خود را مطالعه نمایید و آنها را بکار ببندید. اگرچه بهتر است این کار را به مراکز مجاز و یا پشتیبانی دستگاه خود واگذار نمایید زیرا اقدامات خودسرانه و خرابی دستگاه، گارانتی آن را باطل خواهد ساخت.

4. جدا کردن باتری لپ تاپ

  • در مرحله چهارم عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی باید لپ تاپ خود را خاموش کنید. پس از خاموش شدن کامل دستگاه، باتری را از لپ تاپ جدا کنید. باتری را ده ثانیه خارج از لپ تاپ نگه دارید و مجدداً بر سر جای خود نصب کنید. کامپیوتر را مجدداً روشن کنید. ده ثانیه صبر کنید و ببینید که آیا دستگاه شارژ می شود یا خیر.
  • ممکن است لپ تاپ شما از آن قسم دستگاه هایی باشد که باتری آنها به راحتی قابل دسترسی نباشد و یا محفظه آشکاری برای باتری آن وجود نداشته باشد؛ در این صورت بهتر است بدون اینکه باتری را خارج کنید، فقط پس از ده ثانیه لپ تاپ را مجددً روشن نمایید.

5. بررسی دمای باتری

  • در این مرحله می بایست دمای باتری لپ تاپ خود را بسنجید. در صورتی که باتری لپ تاپ شما بیش از اندازه گرم بود بهتر است اجازه دهید که لپتاپ خنک شود زیرا گرما و حرارت بیش از اندازه دستگاه می تواند در فرایند شارژ تداخل ایجاد کند.  برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ ، نیاز است دلیل آن را بدانید تا بتوانید از بروز این رویداد جلوگیری کنید. حتی اگر تا کنون با چنین مشکلی برخورد نکرده‌اید نیز این مقاله میتواند اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد تا به افزایش طول عمر دستگاه کمک کند.
  • کامپیوتر را خاموش کنید و اجازه دهید تا لپتاپ و باتری آن کاملاً خنک شود. تمیز بودن دریچه های لپ تاپ کمک شایانی در فرآیند خنکسازی دستگاه دارند؛ بنابراین اگر مدت زیادی از آخرین گردگیری دریچه های دستگاهتان می گذرد بهتر است آنها را تمیز کنید.
  • اگر مهارتی در باز کردن قطعات لپ تاپ دارید، می توانید برای دور کردن گرد و غبار ازهوای فشرده استفاده نمایید. دفترچه راهنمای لپ تاپ می تواند برای انجام بهتر این کار به شما کمک کند. (بخاطر داشته باشید که دستکاری های خودسرانه گارانتی دستگاه شما را باطل خواهد کرد).

6. مرحله ششم عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی

  • انجام مراحل آتی نیز می تواند در عیب یابی و رفع اشکال شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی به شما کمک کند. در این مرحله لپ تاپ را بدون باتری روشن کنید؛ برای این کار لپ تاپ را خاموش نمایید، باتری را خارج کنید و دکمه پاور لپ تاپ را فشار دهید. اگر لپ تاپ کار نکرد، ممکن است به یک کابل دیگر احتیاج داشته باشید.
  • در صورت روشن شدن لپ تاپ، احتمالاً اشکال از باتری باشد و شما ناچارید تا باتری جدیدی را تهیه نمایید. اگر باتری دستگاه شما قابلیت جابجایی را ندارد مراحل بعدی را مطالعه نمایید.

7. استفاده از شارژر جایگزین

در مرحله هفتم عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی از شارژر جایگزین استفاده نمایید. گاهی آداپتور (جعبه بر روی کابل) معیوب است بنابراین برای اطمینان بهتر است از یک شارژر دیگر استفاده نمایید. مطلب آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی و مشاهده کلیپ آموزشی اون بهتون کمک میکنه که مشکلات این قطعه رو بشناسین و اونا رو در زمان مناسب برطرف کنین.

می توانید شارژر دوستانتان را قرض بگیرید، یا از یک کارمند فروشگاه کامپیوتری برای تست شارژر، یک شارژر قرض بگیرید. اگر شارژر معیوب باشد باید آن را جایگزین کنید.

شرح علل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی و راه حل های موجود جهت رفع آن:

کارشناسان ما در پارت تعمیرات لپ تاپ اچ پی برخی از علل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی و راه حل های موجود جهت رفع آنها را با شما در میان گذاشتند. راهکارهای دیگری نیز موجود است که مربوط به بخش نرم افزاری دستگاه هستند. در این بخش برآنیم تا جهت تکمیل بحث، این راهکارها را نیز ارائه نماییم.

  • در این مرحله می بایست تنظیمات بخش پاور دستگاه بررسی گردد. برای این کار دستور زیر را دنبال نمایید:
  • به منو استارت بروید، کنترل پنل را باز کنید، گزینه های پاور یا Power Option را انتخاب کنید. در صورتی که تنظیمات دستگاه بر روی low battery level تنظیم شده باشد، ساده ترین راه برای مقابله با این تنظیمات بازگرداندن آن ها به حالت پیش فرض است. اگر با این تنظیم مشکل حل نشد، ادامه مطلب را دنبال کنید.

بخش مدیریت دستگاه یا Device Manager

  • برای رسیدن به این تنظیمات می توانید عبارت Device manager را در منو شروع جستجو کنید، یا مسر زیر را دنبال نمایید:

Start → Control Panel → System and Security → Device Manager

علت شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی
 
  • به تنظیمات باتری بروید. زمانی که لسیت بارگذاری شد، Batteries را باز کنید. علامت سه گوش کنار آن را انتخاب کنید تا لیست باز شود.
  • نرم افزار درایور باتری را بروز رسانی کنید. گزینه Microsoft AC Adapter را انتخاب کنید. بر روی عبارت ” Microsoft ACPI-Compliant Control Method Batter” راست کلیک کنید و بعد ” Update Driver Software” را انتخاب کنید. مشابه تصاویر عمل کنید.
دلیل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی
  • مجدداً کامپیوتر را راه اندازی کنید. کامپیوتر را خاموش نمایید و دوباره آن را روشن کنید.. اگر لپتاپ هنوز شارژ نمی شود، گام بروزرسانی درایور را تکرار کنید. بر روی هر کدام از ورودی های بخش باتری این کار را تکرار کنید. در نهایت لپتاپ را ریست کنید.
  • درایور را حذف و مجدداً نصب کنید. اگر هنوز نتوانسته اید موفق شوید، بر روی Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery راست کلیک کنید. و Uninstall را انتخاب کنید. با این کار درایور را از حالت نصب خارج کرده اید.
شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی
  • وقتی فرایند به پایان رسید، با کلیک بر روی دکمه روی تولبار، Action را انتخاب کنید و سپس Scan for hardware changes را انتخاب کنید.
  • یک بار دیگر کامپیوتر را ریست کنید تا درایور دوباره نصب شود. این مرحله به اتصال به اینترنت نیاز دارد.
شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی

نمایندگی اچ پی و واحدهای تخصصی تعمیرات اچ پی

مدیریت نمایندگی اچ پی در ایران پارت های موجود در این مرکز را به منظور ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، به بخش های کوچکتر تقسیم نموده است. کارشناسان حاضر در نمایندگی اچ پی در ایران به دلیل برخورداری از دانش فنی و حضور در همایش‌های تخصصی – آموزشی، توانایی آن ‌را دارند تا تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های اچ پی را رفع و برطرف نمایند. شما کاربران گرامی می توانید جهتت آشنایی هر چه بیشتر با دیگر واحدهای تخصصی تعمیرات اچ پی به بخش زیر مراجعه نمایید.

نمایندگی اچ پی و جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز اچ پی

در صورتی که شما نیز از کاربران و یا حتی علاقمندان محصولات اچ پی هستید و در انتظار عرضه محصولات جدید از سوی کمپانی اچ پی هستید می توانید با مراجعه به بخش جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز اچ پی بروید و با جدیدترین محصولات عرضه شده از سوی کمپانی اچ پی آشنا شوید.

کارشناسان نمایندگی اچ پی در ایران در بخش محصولات، به معرفی ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری جدیدترین دستگاه های اچ پی پرداخته اند و آنها را در قالب گزارش هایی در اختیار کاربران این وب سایت نهاده اند.

تعمیرات اچ پی و اخبار مرکز تخصصی اچ پی

مرکز تعمیرات اچ پی با بهره‌مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و سال‌ها تجربۀ کارشناسان خویش در حوزه های سخت افزاری و نرم‌افزاری، کلیه خدمات تعمیر را با قیمت‌های مصوب به مشتریان و همکاران محترم ارائه می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که در صورت بروز اشکال و اختلال در هرکدام از دستگاه های اچ پی، می‌بایست این محصولات را تنها به نمایندگی اچ پی در ایران بسپارید و از تعمیر آن‌ها در مراکز غیرمجازی که دانش و تکنولوژی لازم را برای تعمیرات محصولات اچ پی ندارند، بپرهیزید؛ اخبار مرکز تخصصی اچ پی از طریق بخش زیر قابل پیگیری است.

تعمیرات اچ پی و مقالات مرکز تخصصی اچ پی

کارشناسان تعمیرات اچ پی در ایران در راستای آگاهی بخشی به کاربران این محصولات برخی از ترفندهای تعمیر را در قالب مقالاتی در اختیار مشترکان خویش نهاده اند. در صورت نیاز به آشنایی با شیوه های تعمیرات محصولات اچ پی می توانید به بخش زیر مراجعه کرده و مقالات مرکز تخصصی اچ پی را مطالعه نمایید.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی مرتبط با محصولات کمپانی اچ پی به هموطنان گرامی در ایران است. کمپانی اچ‌پی منتج از رویاهای دو دانش‌آموخته دانشگاه آستنفورد یعنی دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت بود.

این شرکت توانسته است پس از ادغام با شرکت بزرگ کمپک اچ پی، جایگاه برتر را در بسیاری از حوزه‌های تولیدی و خدماتی به خود اختصاص دهد و به رقابت با «ای بی ام» بپردازد. نمایندگی اچ پی در ایران در تلاش است تا با همکاری نیروهای زبده و مجرب، بالاترین سطح کیفی خدمات را در دو حوزه فروش و تعمیرات محصولات اچ پی در ایران به هموطنان گرامی ارائه نماید.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران به دلیل انجــام پروژه‌های کوچک و بـزرگ بیشمار، کوله باری از تجربه و تخصص را آمیزه فعالیت های خویش ساخته و از این راهرو موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خویششش گشته است.

مرکز سخت افزار ایران به دنبال تلفیق دو عنصر «تبحر» و «تعهد» در واحدهای تخصصی خویش بوده‌ است: تبحر از آن رو که سرویس ها و خدمات ارائه شده در این مرکز می بایست در محلی مطمئن، به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت و سرعت انجام پذیرد و تعهد از آن روی که می‌بایست تمامی خدمات این مجموعه با احترام به حقوق کاربران و حفظ حریم شخصی و محرمانگی انجام پذیرد.

مدیریت مرکز سخت افزار ایران اما به این امر نیز اکتفا نکرده و تمامی فضای این سازمان را مجهز به دوربین‌های مدار بسته ساخته است تا میزان نظارت خود بر این امر را به حداکثر میزان ممکن رساند. شما کاربران گرامی می توانید جهت بهره‌مندی از امکانات این مرکز از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در مرکز اقدام نمایید.

4.2/5 (14 امتیاز)
اشتراک گذاری