جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر

اکثر کاربران پرینتر اچ پی حداقل یک بار هم که شده با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی روبه‌رو شده‌اند؛ اگر شما هم با این مشکل در پرینتر اچ پی روبه‌رو شده‌اید، بهتر است قبل از انجام هر کاری خونسردی خود را کاملاً حفظ کنید چراکه هرگونه اشتباهی در بیرون آوردن کاغذ از پرینتر موجب خرابی این دستگاه می‌شود. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با علت گیر کردن کاغذ در پرینتر HP و همچنین نحوه درست خارج کردن کاغذ از این دستگاه آشنا کنیم.

گیر کردن کاغذ در پرینتر

بررسی علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

پایین بودن کیفیت کاغذ یا تا خوردگی آن

رایج‌ترین علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی، قرار دادن کاغذی با کیفیت پایین، تاخورده، مرطوب یا چروکیده است؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید با دردسر گیر کردن کاغذ در پرینتر مواجه شوید باید از کاغذهایی باکیفیت، کاملاً تمیز و نو در دستگاه پرینتر خود استفاده کنید چراکه در غیر این صورت کاغذ در پرینتر گیر می‌کند و ممکن است دردسرهای زیادی را برای شما به وجود آورد.

وزن و جنس نامناسب کاغذ

وزن و جنس نامناسب کاغذ نیز یکی دیگر از علت‌های گیر کردن کاغذ در درون پرینتر اچ پی است؛ کاغذهای سبک که قیمت پایین‌تری هم دارند بیشتر در پرینتر گیر می‌کنند از این‌رو بهتر است از کاغذی در دستگاه پرینتر خود استفاده کنید که وزن و جنس آن با دستگاه پرینتر شما سازگار باشد؛ اگر هم نمی‌دانید چه کاغذی با چه ابعاد، جنس و وزنی مناسب دستگاه پرینتر شماست، سری به دفترچه راهنمای پرینتر خود بزنید تا پاسخ تمامی این سوالات را بگیرید.

سازگار نبودن تنظیمات پرینتر با کاغذ

سازگار نبودن تنظیمات پرینتر با ابعاد کاغذ نیز می‌تواند علت گیر کردن کاغذ در پرینتر باشد؛ برای مثال شما تنظیمات پرینتر را بر روی پرینت با کاغذ A3 تنظیم کرده‌اید درصورتی که کاغذ A4 در سینی کاغذ پرینتر قرار داده‌اید؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر حتماً سازگاری بین تنطیمات پرینتر با نوع و ابعاد کاغذ را قبل از پرینت گرفتن مورد بررسی قرار دهید.

خرابی کاغذ کش یا پیکاپ پرینتر

درصورتی که عوامل ساده‌ای مانند: پایین بودن کیفیت کاغذ، تاخوردگی کاغذ، وزن و جنس نامناسب کاغذ موجب گیر کردن آن در دستگاه پرینتر نشده باشند، خرابی کاغذ کش پرینتر که به آن پیکاپ نیز می‌گویند می‌تواند علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی باشد. درواقع کاغذ کش از سه بخش اصلی شامل: بخش ورودی، بخش میانی و بخش خروجی تشکیل شده است که خرابی هر یک از این قسمت‌ها موجب مختل شدن عملکرد کل دستگاه پرینتر می‌شود؛ زمانی که بخش ورودی کاغذ کش با مشکل روبه‌رو می‌شود، پرینتر نمی‌تواند کاغذ را به داخل بکشد، زمانی هم که بخش میانی کاغذ کش خراب شود، کاغذ درون پرینتر گیر می‌کند؛ البته خرابی بخش خروجی کاغذ کش که وظیفه خارج کردن کاغذ از پرینتر را دارد نیز موجب عدم خروج کاغذ از دستگاه پرینتر و گیر کردن آن در این دستگاه می‌شود.

چگونه مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی را رفع کنیم؟

بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده از سینی ورودی پرینتر

مطمئناً اکنون که با علت گیر کردن کاغذ در پرینتر آشنا شدید، دوست دارید بدانید که چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟ درواقع کاغذ یا در قسمت سینی ورودی پرینتر گیر می‌کند یا در قسمت محفظه خروجی پرینتر؛ برای بیرون کشیدن کاغذ در قسمت سینی ورودی پرینتر ابتدا باید تمامی کاغذها را بردارید و کنار بگذارید، سپس کاغذ گیر کرده را بدون استفاده از هیچ گونه شیء تیز مانند موچین یا دم باریک با استفاده از هر دو دست خود به آرامی بیرون بکشید به گونه‌ای که پاره نشود.

بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده از محفظه خروجی پرینتر

همانطور که اشاره کردیم یکی دیگر از بخش‌های پرینتر که ممکن است کاغذ در آن قسمت گیر کند، محفظه خروجی پرینتر است؛ برای بیرون کشیدن کاغذ از این قسمت نیز باید مانند بیرون کشیدن کاغذ از سینی ورودی پرینتر از دو دست خود استفاده کنید و به آرامی کاغذ را از پرینتر بیرون بکشید.

ریست کردن پرینتر

گاهی اوقات هیچ کاغذی درون دستگاه پرینتر گیر نکرده است اما پرینتر پیغام خطا می‌دهد؛ در این مواقع برای رفع ارور گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر باید آن را ریست کنید؛ جهت ریست پرینتر اچ پی نیز می‌توانید سیم برق پرینتر را از پریز جدا کنید و پس از 60 ثانیه مجدداً سیم برق پرینتر را به پریز بزنید و پرینتر را روشن کنید.      

عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی پرینتر اچ پی در محل

درصورت بروز هرگونه مشکلی برای پرینتر اچ پی می‌توانید با نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی تماس بگیرید؛ تکنسین‌های متخصص این مرکز پس از تماس شما به آدرس مورد نظر اعزام شده و به عیب‌یابی پرینتر اچ پی می‌پردازند، پس از پیدا کردن مشکل و منشأ آن در پرینتر، هزینه تعمیرات تخصصی این دستگاه را برآورد کرده و به اطلاع شما می‌رسانند تا درصورتی که تمایل داشتید، پروسه تعمیرات پرینتر اچ پی را آغاز کنند.

در نهایت نیز پس از تعمیر پرینتر اچ پی با سرعت و کیفیت بالا به تست و بررسی نهایی این دستگاه می‌پردازند تا از رفع مشکلات آن اطمینان حاصل کنند. با این وجود می‌توانید عیب‌یابی و تعمیرات حرفه‌ای پرینتر اچ پی را با خیال راحت به نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی بسپارید.

نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی از شعبه‌های متعددی در کلان شهرهای تهران و کرج برخوردار می‌باشد از این‌رو علاوه‌بر اینکه می‌توانید جهت استفاده از خدمات عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی این مرکز به یکی از شعبه‌های آن مراجعه کنید، می‌توانید از خدمات تعمیر پرینتر اچ پی در محل توسط این مرکز استفاده کنید؛ تنها کافیست که با نمایندگی اچ پی تماس بگیرید تا تکنسین‌های آن به آدرس مورد نظر شما اعزام شده و خدمات عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی پرینتر اچ پی را در محل به شما ارائه هند.

3/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری