جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

هد پرینتر اچ پی

هد قطعه ای اختصاصی برای پرینتر جوهر افشان اچ پی است که وظیفه انتقال اطلاعات و چاپ آنها روی کاغذ را به کمک مواد مصرفی بر عهده دارد. اگر پرینتر برای مدتی مورد استفاده قرار نگیرد، ممکن است هد پرینتر کثیف یا خالی شود. آلودگی در هد پرینتر می تواند مشکلاتی در کیفیت چاپ ایجاد کند.

در پرینتر های جوهر افشان، انتقال دستور پرینت توسط جوهر و به وسیله هِد کارتریج روی کاغذ  انجام می شود. مشکلات هد معمولا در مورد پرینتر هایی به وجود می آید که بیشتر در مصارف خانگی و محدود مورد استفاده قرار می گیرند.در ۸۰ درصد پرینتر های اچ پی امکان باز شدن هد وجود دارد. در این شرایط کارتریج جوهر و هد پرینتر از هم جدا هستند.

هد پرینتر اچ پی

اهمیت هد در پرینتر اچ پی

خرابی و کثیفی هد مشکلاتی نظیر پیدایش خطوط اضافی در سند چاپی را به دنبال دارد. در چنین شرایطی برای تعمیر هد پرینتر اچ پی باید فکری به حال تمیز کردن هد کنید. توصیه می کنیم که این کار را به عهده یک تکنسین ماهر بگذارید، زیرا حتی اگر هد قابلیت جداسازی هم داشته باشد، این کار باید به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام شود و به صورت میلی متری و دقیق جا گذاری شود.

در ادامه نحوه تمیز کردن و تعمیر هد پرینتر اچ پی را توضیح می دهیم، اما دوباره توصیه می کنیم که برای انجام این کار محتاط باشید و از یک مرکز معتبر کمک بخواهید.

با آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی همراهم شو تا بهت بگم چه جوری می تونی هد پرینترت و تمیز کنی! 😊

تمیز کردن و تعمیر هد پرینتر اچ پی

دستگاه را خاموش کنید. در حالت خاموشی، هد سفت می شود و در یک جا قرار می گیرد. برای تعمیر هد پرینتر اچ پی و اینکه بتوانید آن را تکان دهید باید هد را از حالت قفل شده خارج کنید. برای این کار چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سیم برق چاپگر را از پریز برق بیرون بکشید. اکنون قابل حرکت است.

دستمال خیسی را زیر سری چاپگر بکشید. با یک دست محکم نگه دارید و با دست دیگر سری را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. مکانی را که در حالت خاموش، هد در آن قرار می‌گیرد هم پاک کنید، زیرا این قسمت هم ممکن است از گرد و خاک یا جوهر خشک شده پر باشد؛ بعد از اتمام کار، دستگاه را به برق وصل کنید.

اکنون هد چاپگر به مکان اول باز گشته است. پس از این پاکسازی، پرینتر اچ پی دوباره بدون هیچ خط اضافی کار خواهد کرد.

دلایل اصلی خرابی و گرفته شدن هد در پرینتر جوهر افشان اچ پی

  • ممکن است مقدار بسیار کمی جوهر در محل افشان یا جت جوهر خشک شده و نازل ها را بلوکه کرده باشد.
  • با تعویض کارتریج های جوهر این احتمال وجود دارد که هوا به هد پرینتر وارد و خشکی جوهر را به دنبال داشته باشد. در تعمیر هد پرینتر اچ پی بدانید که این مشکل در پرینترهایی که کارتریج و هد از هم مستقل هستند، رخ می دهد
  • استفاده از جوهر های نامرغوب به علت درشت تر بودن رنگدانه ها و ذرات جوهر گاهی باعث گرفتگی هد می شود
  • تمام شدن جوهر در کارتریج و شارژ نکردن آن منجر به هواگرفتگی و رسوب در هد می شود
  • عدم استفاده از دستگاه در بلند مدت موجب خشکی جوهر و رسوب گرفتگی هد می شود

تعمیر هد پرینتر اچ پی و تمیز کردن آن به کمک برنامه های اتوماتیک

  • منوی control panel را باز کرده و  “printers” را انتخاب کنید
  • برای تعمیر هد پرینتر اچ پی و تمیز کردن آن، پرینتر مورد نظر را انتخاب کنید، روی آن راست کلیک کنید “properties” را در پایین منو انتخاب کنید
  •  صفحه ای که مربوط به تعمیر هد پرینتر اچ پی و تمیز کردن است، انتخاب کنید. این صفحه ممکن است با نام های مختلف مانند services، cleaning  و یا maintenance مشخص باشند.
  • قسمتی را که باید تمیز شود، انتخاب کنید. اگر برای پرینتر شما قابل اجرا باشد، برنامه تمیز کردن را اجرا می شود.
  • اکنون یک صفحه را به طور آزمایشی پرینت بگیرید و نتیجه را چک کنید. اگر لازم بود مراحل تمیزکردن را ۲ یا ۳ بار تکرار کنید
تعمیر هد پرینتر اچ پی و تمیز کردن آن به کمک برنامه

تعمیر پرینتر اچ پی

پرینتر یکی از شناخته شده ترین محصول کمپانی اچ پی است که در مدل های مختلفی طراحی و تولید و عرضه می شود. در این محصول با کیفیت هم همواره احتمال بروز مشکلات و اختلالات وجود دارد. برای تعمیر پرینتر hp به تعمیرگاه تخصصی اچ پی مراجعه کنید و هر آنچه را که لازم است برای بهبود وضعیت دستگاه خود و بازگشت سلامت آن فراهم کنید.

دراین واحد همه قطعات الکترونیکی و مکانیکی پرینتر اچ پی از هد و کارتریج و درام گرفته تا کاغذ کش و … بررسی و ارزیابی می شود و اقدامات لازم برای تعمیر و ترمیم آنها انجام می شود.

واحد های تعمیر اچ پی

کمپانی اچ پی یک شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات است. تولیدات متنوع و گوناگونی در زمینه های مختلف دارد. لپ تاپ، تبلت، انواع ماشین ها اداری، سرور تنها نمونه هایی از این تولیدات است. هر یک از این تولیدات به مرور زمان دستخوش ایرادات و مشکلاتی می شوند که لازم است برای رفع آنها از یک مرکز معتبر کمک بخواهیم.

در واحد های تعمیرات اچ پی کارگاه های تخصصی و حرفه ای راه اندازی کرده ایم که به کاربر کمک می کند تا مسیر درستی را برای اجرای تعمیرات دستگاه مورد نظر خود طی کند. هر یک از این واحد ها به ابزار و تجهیزات مدرن و منحصر برای عیب یابی و ترمیم و تعمیر مجهز هستند.

نمایندگی اچ پی

در نمایندگی اچ پی می توانید همه خدمات حوزه فروش و پس از فروش را با بالاترین امنیت دریافت کنید. کمپانی اچ پی در تولید انواع  چاپگر ها ، سِرور، رایانه‌های قابل حمل، تلفن‌های همراه هوشمند و لوح‌های رایانه (تبلت) و نرم‌افزارهای مدیریت شبکه می کند. در نمایندگی مجاز اچ پی برای هر یک از این تولیدات خدمات پس از فروش ایده آل و متمایزی درنظر گرفته ایم.

در نمایندگی hp با شناخت کامل نیاز ها و تقاضاهای کاربران به خوبی توانسته ایم نوع و اندازه نیاز آنها را به دست آوریم و برای برطرف سازی آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. در نمایندگی مرکزی اچ پی می توانید به کمک تسهیلات و امکانات بسیار متنوع انتخاب بهینه و درستی داشته باشید و به کمک خدمات پس از فروش متمایز، خرید خود را برای همیشه بیمه کنید.

1/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری