جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی

تمیز کردن هد، یکی از اقداماتیه که انجام دادنش برای بهبود عملکرد این دستگاه لازم و ضروریه. هد یکی از بخش های کارتریجه و جریان هوا و موارد دیگه ممکنه باعث انسدادش بشه. باید بدونین که مسدود شدن این قطعه، معمولا رو عملکرد کارتریج تاثیر منفی میذاره و به دنبال اون، کیفیت چاپ رو کاهش میده.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، بهتره که هد پرینترتون رو هر چند وقت یه بار تمیز کنین و به این ترتیب، کاربری کارتریج رو به حالت عادی برگردونین. توی این مطلب، با ارائه ی کلیپ آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی ، بهتون کمک می کنیم که این کار رو به صورت درست و اصولی انجام بدین.

به این ترتیب، شما میتونین از شر مشکلاتی که در بخض چاپ پرینترتون ایجاد شده، راحت بشین و با خیال راحت باهاش کار کنین. همچنین متخصصین و تکنسین های مجرب تعمیر پرینتر نمایندگی اچ پی هم در خدمتتون هستن تا راهنمایی ها و نکات لازم رو در این رابطه، بهتون ارائه بدن. برای آشنایی بیشتر با این فرایند، همراهمون باشین.

تمیز کردن هد پرینتر اچ پی

بررسی علت های گرفتگی هد پرینتر

خب تو بخش قبلی گفتیم که هد پرینتر به دلایل مختلف مسدود یا آلوده میشه و نیاز به تمیز کردن داره. یکی از دلایل گرفتگی یا انسداد این بخش، اینه که هد در معرض هوا قرار می گیره.

این قطعه محافظی داره که اگه به مدت طولانی هوا بهشون بخوره، به خاطر خشک شدن جوهر، مسدود میشن.

گرد و خاک و اشیاء خارجی هم میتونن باعث گرفتگی و انسداد این قطعه بشن و مشکلاتی رو در کیفیت پرینت چاپگر hp شما به وجود بیارن.

تمیز نگه داشتن هد پرینتر یکی از نکات مهم در افزایش طول عمر پرینتر به حساب میاد. پیشنهاد میکنیم که 10 نکته کاربردی نگهداری از پرینتر رو امتحان کنید و عمر دستگاه پرینترتون رو افزایش بدین.

جالبه بدونین که نوسان های هوای اتاق و گرم و سرد شدن های مکررش هم غلظت هوا رو افزایش میده و باعث میشه که حباب های هوایی در خروجی های هد به وجود بیان.

اما یه دلیل خیلی مهم بروز این مشکل اینه که موقع شارژ کارتریج یا تعویض کارتریج، عملیات هد کلین انجام نمیشه.

آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی ، به شما یاد میده که چطور این قطعه رو پاک کنین و عملیات هد کلین رو انجام بدین.

روش های تمیز کردن هد چاپگر اچ پی

یه نکته ی جالبی که در مورد آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی وجود داره، اینه که به دو روش میشه این کار رو انجام داد.

اولین روش، اینه که از نرم افزار های پاک سازی هد استفاده کنین و عملیات پاک سازی رو در سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش انجام بدین.

روش بعدی که توی فیلم آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی باهاش آشنا میشین، هم مطمئن تره و هم این قطعه رو به صورت کامل و اساسی تمیز میکنه. مراحل این فرایند، به ترتیب زیر هستن:

فیلم آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی

 در فیلم آموزش تمیز کردن هد پرینتر اچ پی، که برای شما قرار دادیم کلیه مراحل نشون داده  شده ه می تونه در تعمیرات پرینتر اچ پی به شما کمک زیادی بکنه.

 

  • خاموش کردن پرینتر و جدا کردن اون از برق
  • برداشتن درپوش کارتریج و بیرون آوردن همه ی کارتریج ها
  • بیرون آوردن هد پرینتر اچ پی
  • ترکیب کردن آب و الکل به نسبت مساوی و قرار دادن کاتریج در این محلول (این کار جوهرهای خشک شده رو از بین میبره.)
  • بیرون آوردن هد از داخل محلول و قرار دادن اون روی یه دستمال حوله ای
  • قرار دادن هد پرینتر در جای خود و جا انداختن مجدد کارتریج
  • اگه علی رغم انجام دادن این عملیات، باز هم کیفیت چاپ مشکل داشت، لازمه که برای بررسی تخصصی تر، از متخصصین تعمیرات ماشین های اداری در نمایندگی تعمیرات اچ پی کمک بگیرین.

نمایندگی مجاز اچ پی

نمایندگی مجاز اچ پی ، به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز برای دریافت خدمات حوزه فروش و تعمیر محصولات این کمپانی شناخته میشه.

این مرکز برای ارائه با کیفیت ترین خدمات در حوزه های ذکر شده، اقدام به استخدام جمعی از مجرب ترین کارشناس ها در واحدهای مختلف کرده.

این مجموعه تحت نظارت مستقیم مرکز سخت افزار ایران فعالیت میکنه و کلیه ی مجوزهای لازم رو از مراجع مربوطه دریافت کرده. مجاز بودن فعالیت های نمایندگی اچ پی، نشون دهنده ی سطح کیفی بالای خدمات این مرکز هست و کاربرا رو مطمئن میکنه که میتونن با کیفیت ترین سرویس ها رو از این مرکز دریافت کنن.

همچنین تعمیرات هم در این مجموعه در سطح بالایی به کاربران محترم ارائه میشه. شما عزیزان میتونین برای رفع مشکل هریک از انواع دستگاه کپی، پرینتر، اسکنر، لپ تاپ، تبلت، آل این وان، هارد، مانیتور، پروژکتور و … خودتون، به نمایندگی مجاز اچ پی مراجعه کنین و از بابت رفع مشکل محصولتون به صورت حرفه ای و بی نقص، اطمینان کامل داشته باشین.

3/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری