جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نکات کاربردی نگهداری از پرینتر

نگهداری از پرینتر اهمیتی به مراتب بیشتر از خرید و استفاده از این دستگاه دارد. بسیاری از کاربران بعد از خرید این محصول، از آن غافل می شوند و به این ترتیب، زمینه را برای خرابی پیش از موعد پرینترشان فراهم می نمایند. این در حالی است که کارشناسان تعمیر پرینتر همواره به کاربران توصیه می کنند که نکاتی را برای مراقبت از این دستگاه رعایت کنید. پرینتر دستگاهی است که احتیاج به توجه و نگه داری دقیق و ویژه دارد.

این محصول از قطعات بسیاری تشکیل شده و حجم بالایی از کار را تحمل می کند. مجموعه این موارد باعث می شوند که پرینترها آسیب پذیر بوده و دچار مشکلات متعددی شوند. با نگه داری و مراقبت اصولی از دستگاه و رعایت چند نکته ساده می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرده و مدت زمان بیشتری را با پرینتر کار کرد. در این مطلب ما به بررسی چند مورد از مهم ترین نکات نگه داری از پرینتر اچ پی خواهیم پرداخت. برای آشنایی با کاربردی ترین نکات با ما همراه باشید.

نگهداری از پرینتر

کاربردی ترین نکات نگهداری از پرینتر

به عنوان بخشی از کاربردی ترین و موثرترین نکات نگهداری ا زپرینتر اچ پی ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:برای نگه داری بهتر از چاپگر hp خود، بهتر است این دستگاه را به صورت افقی نصب نمایید.

  • تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات اچ پی، بر حسب تجربه معتقدند که بهترین دما برای نگه داری كارتریج ها بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد است. برای اینکه کارتریج از این دما تجاوز نکند، بهتر است پرینتر را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.
  • به منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل پرینتر، بهتر است این دستگاه را در کنار پنجره و یا محیط های آلوده نصب نکنید. فراموش نکنید که گرد و خاک یکی از مخرب ترین موارد برای چاپگر ها به شمار می رود.
  • به عنوان یکی از نکات نگهداری از پرینتر ، توصیه می کنیم پریز مورد استفاده برای این دستگاه را از پریز سایر دستگاه ها از جمله رایانه، دستگاه کپی و … جدا کنید. به این ترتیب فشار مضاعف به چاپگر وارد نمی شود.
  • یکی از مهم ترین نکات مراقبت از پرینتر اچ پی این است که محل اتصال كابل برق به پریز و پرینتر شل نباشد؛ در این صورت ممکن است بر اثر ایجاد جرقه، پرینتر دچار مشکلاتی گردد.
  • به هیچ عنوان درب دستگاه را در حین انجام فرایند پرینت باز نکنید و دستگاه را خاموش نکنید.
  • توجه داشته باشید که از کاغذهای منگه دار و یا چسب دار در پرینتر اچ پی خود استفاده نکنید.
  • پهنای سینی كاغذ را به شكلی تنظیم كنید كه با لبه كاغذ مماس باشد و حداكثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با كاغذ فاصله داشته باشد.این مورد یکی از مهم ترین نکات نگهداری از پرینتر بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

نحوه نگهداری از پرینتر

 

  • اگر از كاغذ گلاسه برای چاپ استفاده می‏ كنید، بهتر است از مدل های مخصوص دستگاه خود استفاده نمایید. لازم است بدانید که اكثر كاغذ گلاسه‏ های موجود در بازار مخصوص پرینترهای جوهر افشان است و استفاده از این كاغذها در مدل لیزری، شل شدن كاغذ در اثر حرارت فیوزر را به دنبال خواهد داشت که در نتیجه این مساله، کاغذ در دستگاه گیر کرده و نیاز به تعمیرات تخصصی پرینتر می باشد.

 

پرینتر اچ پی داری و دنبال یه نمایندگی مجاز و معتبر هستی تا با خیال راحت دستگاهت و بهشون بسپاری؟ میخوای پرینترت و یه تکنسین کاربلد تعمیر کنه؟ همین الان گوشی و بردار و با نمایندگی تعمیرات پرینتر اچ پی تماس بگیرید.

دیگر نکات مراقبت از پرینتر hp

علاوه بر موارد ذکر شده، نکات دیگری نیز وجود دارند که رعایت کردن آنها باعث می شود پرینتر عملکرد بهتری داشته باشد. به عنوان مثال، بهتر است از دستگاه خود به صورت مداوم استفاده نکرده و گاهی به آن استراحت دهید. با مراجعه به دفترچه راهنمای پرینتر اچ پی خود، از ظرفیت کاری آن مطلع شده و هرگز بیشتر از ظرفیت تعیین شده از دستگاه خود کار نکشید.

اگر قصد تمیز کردن پرینتر را دارید، توصیه می کنیم از دستگاه های دمنده هوا برای این کار استفاده نكنید؛ این دستگاه ها باعث می شوند که پودر موجود در داخل پرینتر جلوی شیشه لیزر را کدر کرده و به این ترتیب کیفیت چاپ کاهش پیدا کند. و به عنوان آخرین مورد از نکات نگهداری از پرینتر ، توصیه می کنیم دستگاه را خاموش کرده و با استفاده از یك پارچه مرطوب، اقدام به تمیز کردن این دستگاه نمایید.

نمایندگی مجاز اچ پی

نمایندگی مجاز اچ پی ، رسمی ترین مرجع ارائه خدمات مربوط به فروش، تعمیرات و موارد پس از فروش محصولات این کمپانی به کاربران می باشد. این مرکز، با برخورداری از تجهیزات پیرفته و حضور کادر فنی مجرب در بخش های مختلفش، توانسته خدمات قابل توجهی را در طول سالهای فعالیتش ارائه نماید.

نمایندگی اچ پی تحت نظارت مستقیم مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند و در راستای تحقق شعار مشتری مداری اقدام به ایجاد شعب متعددی در اقصی نقاط کشور نموده است. کاربران محترم در کلیه شهرهای کشور، می توانند نسبت خرید و یا تعمیر هریک از محصولات شرکت اچ پی در شهر خود اقدام کنند. برای آشنایی بیشتر با خدمات و بخش های مختلف نمایندگی مجاز اچ پی، به سایر بخش های وب سایت مراجعه کنید.

4/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری