جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پرینتر لیزری بخریم یا جوهر افشان؟

پرینترها در اوایل، دستگاه هایی بودن که برای چاپ محتواهایی مثل عکس و نوشته، در مراکز اداری و صنعتی مورد استفاده قرار می گرفتن. به مرور زمان و با تولید و عرضه ی مدل های متنوع تری از این دستگاه، پرینتر جای خودش رو در منازل هم باز کرد و دیگه خیلی از کاربرا، برای مصارف خانگی از این دستگاه استفاده می کنن. اچ پی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کننده های چاپگر، مدل های مختلفی از این محصول رو تولید و عرضه کرده که دستگاه های لیزری و جوهر افشان، از مهم ترین اونها هستن.

کلیت کار این دو محصول شبیه به همه، ولی تو یه سری جزئیات عملکردی با هم متفاوت هستن و به همین خاطر هم، هر کدوم برای کاربری خاصی مناسب هستن. هر کدوم از این مدلها، مزایا و معایبی دارن که آشنایی با اونها، میتونه انتخاب رو برای شما راحت تر کنه. توی این مطلب، قصد داریم با کمک تکنسین های تعمیر پرینتر نمایندگی اچ پی، نکاتی رو راجع به تفاوت های پرینتر لیزری و جوهر افشان به شما دوستان عزیز ارائه بدیم تا بتونین با توجه به نوع کاربری تون، مناسب ترین گزینه رو انتخاب و خریداری کنین؛ همراهمون باشین.

مزایا و معایب پرینتر لیزری و جوهر افشان اچ پی

تو بخش قبلی گفتیم که پرینتر های لیزری و جوهر افشان، هر کدوم مزیت ها و معایب خاص خودشون رو دارن که آشنایی باهاشون، میتونه تو انتخاب بهترین محصول بهتون کمک کنه. توی این بخش، مزایا و معایب این دو محصول رو به تفکیک بررسی می کنیم:

تعمیرات پرینتر اچ پی خود را با اطمینان خاطربه نمایندگی مرکزی اچ پی بسپارید.

مزایا و معایب پرینتر جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان hp برای چاپ از جوهر استفاده میکنه و به خاطر عملکرد خیلی خوبی که در ترکیب کردن رنگها داره، برای چاپ های سنگین و حرفه ای خیلی مناسبه. این نوع پرینتر قیمت پایین تری داره و هزینه های جانبی اون، مثل هزینه تعویض یا شارژ کارتریج، هم به مراتب کمتر از پرینتر لیزری هست.

یکی از مهم ترین مزایای این محصول، اینه که توانایی چاپ روی انواع کاغذ و حتی پارچه رو هم داره. از طرفی این چاپگر زیاد بزرگ نیست و جای کمی میگیره و البته، مدت زمان آماده به کارش هم خیلی پایینه و اصلا وقت شما رو تلف نمیکنه. در کنار همه ی این مزایا، پرینتر جوهر افشان یه سری معایب هم داره که یکی از اونها، اینه که به هیچ عنوان برای چاپ تعداد بالا مناسب نیست.

از طرفی، سرعت کار این مدل پایینه و برای مواقعی که عجله دارین مناسب نیست. به خاطر استفاده ی کارتریج چاپگر از جوهر مایع، ممکنه برگه ی چاپ شده به مرور زمان کمرنگ یا پاک بشه. از طرفی، تمیز کردن کارتریج این محصول نیاز به جوهر زیادی داره و میزان هدر رفت جوهر رو افزایش میده. به شما پیشنهاد می شود مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید: چرا دیگر نیازی به پرینتر جوهر افشان نخواهید داشت

مزایا و معایب پرینتر لیزری

یکی دیگه از نکاتی که باید در مورد پرینتر لیزری و جوهر افشان بدونین، مزایا و معایب مدل لیزری هست. چاپگرهای لیزری به تکنولوژی لیزر مجهز شدن و به همین خاطر، سرعت عمل خیلی بالایی دارن. افرادی که نیاز به چاپ در تیراژ بالا دارن، میتونن رو این محصول حساب باز کنن و خیالشون از بابت انجام کارشون در تعداد مورد نظر راحت باشه.

این دستگاه در چاپ سیاه، بسیار دقیق عمل میکنه و نمیشه ایرادی ازش گرفت. با این وجود، قیمت پرینتر لیزری اچ پی بالاس و این یکی از مهم ترین معایب این دستگاه به شمار میره. همچنین مدت زمان آماده سازی این پرینتر برای چاپ، طولانیه و بر خلاف مدل جوهر افشان، کلی وقت شما رو میگیره.

در انتخاب کاغذ برای این دستگاه هم باید دقت کنین چون به جنس برگه حساسه. و در نهایت این که به دلیل اندازه و وزن بالاتر، حمل و نقل و نگه داری پرینتر لیزری کمی سخت تر از نمونه های جوهر افشان هست.

برای اینکه بتونی مناسب با نوع و میزان کار و استفاده از پرینتر بتونی انتخاب بهتری تو خریدت داشته باشی خوندن راهنمای خرید پرینتر hp رو از دست نده!

پرینتر لیزری بهتره یا جوهر افشان؟

خب با توجه به نکاتی که در مورد پرینتر لیزری و جوهر افشان گفتیم، به نظرتون کدوم این مدل ها بهترن؟ با توجه به راهنمایی های همکارامون در واحد تعمیرات اچ پی ، نمیشه به این سوال یه جواب مشخص داد. هر دو مدل ویژگی هایی دارن که برای نوع خاصی از کاربری مناسب هستن.

بنابراین شما باید بر حسب بودجه و نوع کاربری که قراره با چاپگر داشته باشین، یکی از مدل های لیزری یا جوهر افشان رو انتخاب کنین. در مجموع میشه گفت که اگه دنبال یه پرینتر معمولی هستین که بتونین هر از چند گاه، متن یا عکسی رو باهاش چاپ کنین، پرینتر جوهرافشان برای شما مناسب تره. اما اگه امکان پرداخت هزینه بیشتری رو دارین و به دنبال یک دستگاه حرفه ای هستین، بدون شک پرینتر لیزری اچ پی بهترین انتخاب برای شما هست.

پرینتر لیزری بهتره یا جوهر افشان؟

نمایندگی مجاز اچ پی

نمایندگی مجاز اچ پی، عاملیت رسمی و قانونی فروش و تعمیرات انواع مدل های لپ تاپ، مانیتور، تبلت، پروژکتور، دستگاه کپی، پرینتر و … کمپانی hp محسوب میشه.

این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش های مختلف، خدمات مفیدی رو به کاربرا ارائه کرده. عرضه ی جدیدترین تولیدات اچ پی به صورت اورجینال، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر، تعمیرات اچ پی، بررسی و ترمیم انواع محصولات hp و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستن که نمایندگی این برند در مرکز سخت افزار ایران، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام میده.

شما کاربران گرامی با برقراری تماس با نمایندگی مجاز اچ پی، می تونین از خدمات و سرویس های متنوع این مرکز به ویژه در زمینه تعمیرات تخصصی بهره مند بشین.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری