جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟

اچ پی زون امروز به بررسی جواب های این سوال می پردازه که لپ تاپ بهتره یا کامپیوتر؟ خب این سوالیه که خیلی از کاربرا از کارشناسای امر می پرسن و دنبال اینن که بدونن بالاخره بین این دو تا محصول باید کدومو انتخاب کنن. خب البته انتخاب چندان راحتی هم نیست؛ به هر حال لپ تاپ یه سری مزایا داره و کامپیوتر هم مزیت ها و فواید خاص خودش رو داره.

مثلا لپ تاپ ها به راحتی جابجا میشن ولی در عوض، سیستم های کامپیوتری معمولا امکانات بیشتری دارن. و خلاصه تفاوت های بی شمار دیگه ای که انتخاب بین لپ تاپ یا کامپیوتر رو برای کاربرا سخت میکنه. ما توی این مقاله، از کارشناسای تعمیر لپ تاپ نمایندگی رسمی اچ پی کمک گرفتیم و نکاتی رو به شما کاربرای عزیز ارائه می دیم که بهتون کمک میکنه انتخاب درست و راحت تری داشته باشین. برای آشنایی با مزایا و معایب عملکردی هر کدوم از این دو محصول، با ما همراه باشین.

لپ تاپ یا کامپیوتر

معیار انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر

برای انتخاب بین لپ تاپ یا کامپیوتر، شما باید به چند تا معیار مهم توجه کنید؛ مهم ترین معیار ها و پارامترهای انتخاب بین این محصول، شامل موارد زیر میشن:

کارايي

بر خلاف چیزی که خیلیا تصور می کنن، کارایی لپ تاپ خیلی بهتر از عملکرد یه کامپیوتر رو میزی نیست. حتی خیلی از کارشناسای it، لپ تاپ رو برای گیمر های حرفه ای مناسب نمی دونن. چون سخت افزار لپ تاپ طوری طراحی شده که نمی تونه به خوبی پاسخگوی گرافیک و پردازش بازی های سنگین رایانه ای باشه. البته اچ پی جزء شرکت هاییه که تو زمینه ی گیمینگ خیلی خوب عمل کرده و محصولات خوبی رو واسه علاقه مندای بازی طراحی و تولید کرده.

به هر حال، اگه قصد خرید لپ تاپ یا کامپیوتر دارین، باید اول کارایی مورد نظرتون رو مشخص کنید و با توجه به این مساله، اقدام به خرید یکی از این دو محصول کنید. مثلا افرادی که کارای اداری انجام میدن، لپ تاپ براشون به مراتب بهتر از کامپیوتره.

قابلیت ارتقاء

یکی از مهم ترین معیار های انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر ، قابلیت ارتقاء اونها هست. هر قدر هم که سیستم شما قدرتمند و گرون قیمت باشه، بعد از چند وقت قطعاتش قدیمی میشن و دیگه کارایی قبل رو ندارن.

به همین خاطر هم باید یا اون قطعات رو ارتقا بدین یا کلا سیستم رو عوض کنین. خب، باید بگیم اونقدری که کامپیوتر قابلیت ارتقا داره، لپ تاپ نداره و از این نظر لپ تاپ خیلی ضعیفه. لپ تاپ های hp تو بعضی از بخش هاشون امکان ارتقا دارن.

اما بیشتر تولید کننده ها، محدودیت زیادی در لپ تاپ هاشون گذاشتن. پس اگه براتون مهمه که بتونین سیستم تون رو خیلی راحت و بی دردسر ارتقا بدین، بهتون پیشنهاد میدیم قید لپ تاپ رو بزنید و از کامپیوتر استفاده کنید.

همه چیز درباره ارتقا حافظه لپ تاپ رو می تونید تو این مقاله یاد بگیر

قابلیت حمل

یکی از ویژگی های مثبت لپ تاپ که خیلیا اصلا به خاطر همین ویژگی اونو می خرن، قابل حمل بودنشه. شما می تونیئ خیلی راحت لپ تاپ تون رو همراتون ببرید و کارهای روزمره تون رو باهاش انجام بدین. (البته مراقب امنیت خودتون و لپ تاپ هم باشید)

خب کامپیوتر این مزیت رو نداره و شما می تونین فقط توی یه محل خاص باهاش کار کنین. بنابراین اگه شما هم مثل ما دائما نیاز به استفاده از سیستم دارین، بهتره بین لپ تاپ یا کامپیوتر ، گزینه ی اول رو انتخاب کنید. ولی اگه پشت میز نشین هستین یا زیاد با سیستم کار ندارین، طبیعتا کامپیوتر براتون بهتره.

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر

قیمت

خب می رسیم به مهم ترین معیار خرید محصولات الکترونیکی یعنی قیمت. واقعیت اینه که شما با نصف هزینه ی یه لپ تاپ متوسط، می تونین یه کامپیوتر نسبتا قدرتمند داشته باشین. برای تولید یه لپ تاپ، فرایند سخت و پیچیده ای طی میشه و به دلیل ظرافت بالای قطعات، قیمت این دستگاه هم افزایش بیشتر از کامپیوتره.

یه مساله ی دیگه هم هست و اونم اینه که لپ تاپ ها باتری دارن و این قطعه، قیمتش رو بالاتر برده. بنابراین اگه هزینه برای شما اهمیت داره، بهتره بین لپ تاپ یا کامپیوتر، گزینه دوم یعنی کامپیوتر رو انتخاب کنید.

انعطاف پذیری در امکانات

یکی دیگه از معیارهایی که به شما کمک می کنه اتخاب درستی بین لپ تاپ یا کامپیوتر داشته باشین، انعطاف پذیری در امکانات هست. در این مورد دسکتاپ توفیق بیشتری داشته و از لپ تاپ بهتر عمل می کنه. دلیلش هم همون قابل ارتقا بودن کامپیوتره که قبلا در موردش صحبت کردیم. یه مثال کوچیکش زمانیه که شما بخواین حافظه ی سیستم تون رو بیشتر کنین.

اگه لپ تاپ اچ پی داشته باشین، برای این کار باید کلی دردسر بکشین و بین هارد دیسک های مغناطیسی یا SSD یکی رو انتخاب کنین. این محدودیت باعث شده که لپ تاپ انعطاف پذیری کم تری در امکانات داشته باشه و از این نظر، دست کاربر رو بسته نگه داره.

ارگونومی

اگه شغلتون طوریه که باید چند ساعت پای سیستم باشین، بهتره از خریدن لپ تاپ منصرف بشین. لپ تاپ ها مشکلات متعددی از نظر ارگونومی و تطابق با بدن شما دارن. مانیتور لپ تاپ کوچیک تره و کیبوردش هم از صفجه کلید های معمولی کوچیک تر هست. بنابراین بین لپ تاپ یا کامپیوتر، گزینه دوم می تونه شرایط ارگونومی بهتری برای نشستن شما فراهم کنه و آسیب های وارده بر ستون فقراتتون را به حداقل برسونه.

نمایندگی اچ پی در تهران

نمایندگی اچ پی، مرکز معتبر و رسمی ارائه دهنده خدمات مربوط به محصولات این کمپانی به کاربران هست. این نمایندگی، در بخش های فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش فعالیت می کنه و تونسته با به کارگیری متدهای نوین، اعتماد و رضایت مراجعین محترم رو به بهترین شکل جلب کنه.

فروشگاه های مرکزی اچ پی که تحت نظر این مرکز فعالیت می کنن، وظیفه ی عرضه ی تولیدات جدید اچ پی به صورت اورجینال رو بر عهده دارن. همچنین در این فروشگاه ها، مشاوره های تخصصی فروش به خریداران عزیز ارائه میشه. واحد تعمیرات اچ پی هم با استفاده از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا، تخصصی ترین خدمات ترمیمی رو در زمینه بررسی و تعمیرات تخصصی لپ تاپ اچ پی در انواع مدل ها ، تبلت، ماشین های اداری و … hp به کاربرای این محصولات ارائه میدن.

کارشناسای این بخش از نمایندگی اچ پی در تهران، به خاطر برخورداری از دانش فنی بالا در حوزه ی تعمیر محصولات الکترونیکی، قادر به ارائه ی راهنمایی های کامل و جامعی به شما مشتری های محترم هستن.

اشتراک گذاری