جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلایل خرابی هارد لپ‌ تاپ

برای اکثر کاربرانی که با مشکلات مربوط به هارد لپ‌تاپ دست و پنجه نرم کرده‌اند این پرسش مطرح می‌شود که چرا هارد لپ‌ تاپ بالا نمی آید؟ یا اینکه چرا هارد خراب می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که هارد لپ‌تاپ‌ دیر یا زود خراب می‌شود اما اگر با دلایل خرابی هارد لپ تاپ آشنایی داشته باشیم می‌توانیم طول عمر آن را افزایش دهیم. البته دلایل متعددی وجود دارد که موجب خرابی هارد لپ‌ تاپ یا بالا نیامدن آن می‌شود که قصد داریم در ادامه به بررسی آن‌ها بپردازیم.

دلایل خرابی هارد لپ تاپ

دلایل خرابی هارد لپ‌ تاپ چیست؟

1. روشن و خاموش کردن مکرر لپ‌تاپ

یکی دیگر از دلایل خرابی هارد لپ تاپ، روشن و خاموش کردن مکرر آن است. برای مثال اگر یک ساعت با لپ‌تاپ خود کار کرده‌اید و قصد دارید کمی استراحت کنید و مجددا به انجام کار خود با لپ‌تاپ ادامه دهید نیازی نیست که آن را خاموش کنید تا پس از گذشت چند دقیقه دوباره مجبور باشید که آن را روشن کنید. به گونه‌ای که می‌توانید به جای خاموش کردن لپ‌تاپ خود از حالت StandBy یا Hibernate استفاده کنید.

2. صدمات فیزیکی

اولین و البته رایج‌‌ترین دلیل خرابی هارد لپ تاپ، وارد شدن صدمات فیزیکی به لپ‌تاپ است به خصوص اگر لپ‌تاپ روشن باشد. چراکه وقتی لپ‌تاپ روشن است قطعات متحرک مختلفی در حال کار کردن هستند از این‌رو وارد شدن ضربه به لپ‌تاپ منجر به آسیب‌دیدگی هارد آن می‌شود. اگر به لپ‌تاپ شما ضربه شدیدی وارد شده است و دیگر کار نمی‌کند، مطمئن باشید که هارد لپ‌تاپ شما دچار مشکل شده است.در این شرایط مراجه به تکنسین و انجام تعمیرات لپ تاپ  الزامیست.

3. گرمای بیش از حد

شاید برایتان عجیب باشد اما گرمای بیش از حد نیز می‌تواند علت خرابی هارد لپ تاپ باشد چراکه هارد لپ‌تاپ نیز مانند سایر قطعاتی که برای ساخت لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گرفته‌ است برای کار کردن در دمای مشخص طراحی شده است. از این‌رو بهتر است علاوه بر فن لپ‌تاپ از خنک‌کننده فن‌دار زیر لپ‌تاپ برای خنک نگه‌ داشتن هارد لپ‌تاپ خود استفاده نمائید تا دچار مشکل نشود.

دلیل خراب شدن هارد لپ تاپ

 4. نوسانات برق

یکی دیگر از رایج‌ترین دلایل خرابی هارد لپ‌ تاپ، نوسانات برق است. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به هارد لپ‌تاپ تنها کافیست که از همیشه از محافظ استفاده کنید و هیچ‌گاه لپ‌تاپ خود را به صورت مستقیم به پریز برق وصل نکنید.

تعمیر هارد اچ پی

تعمیر هارد اچ پی بسیار حساس است از این‌رو تعمیر آن به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تعمیر هارد لپ تاپhp خود را به کارشناسان و متخصصان مجرب نمایندگی اچ پی بسپارید. خدمات نمایندگی اچ پی شامل فروش و تعمیرات محصولات اچ پی است. از این‌رو اگر قصد خرید هر یک از محصولات اچ پی یا تعمیر هارد اچ پی را داشتید می‌توانید به شعبه‌های مختلف نمایندگی اچ پی مراجعه کنید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری