جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تاثیر ویروس کرونا بر تولید لپ تاپ

با نگاهی کلی به تاریخ بشر متوجه خواهید شد که وقتی دنیا با شیوع یک بیماری واگیردار مواجه میشود، تمامی صنایع تحت تاثیر قرار میگیرند. حالا پس از گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا شاهد آثار شیوع این بیماری بر صنعت سخت افزار هستیم. چین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع لپ تاپ، در حال مبارزه با این بیماری است. طبیعی است که در این حالت باقی مسائل اهمیت خود را تا حد زیادی از دست بدهند.

خبر ها حاکی از این است که زنجیره‌ی تأمین قطعات سخت‌افزاری، تولید لپ‌تاپ در چین به‌شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود تاثیر ویروس کرونا بر تولید لپ تاپ به گونه ای پیش خواهد رفت که عرضه‌ی لپ‌تاپ در سطح جهان در سه‌ماهه‌ی جاری میلادی بین ۲۹ تا ۳۶ درصد کاهش پیدا کند.

این مطلب رو از دست ندید : سری جدید لپ‌تاپ‌های رده حرفه‌ای اچ پی

تاثیر ویروس کرونا بر تولید لپ تاپ

تاثیر ویروس کرونا بر تولید جهانی لپ تاپ در کمپانی های مختلف

کوانتا Quanta، شرکت تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌های مک ‌بوک ایر و مک‌بوک پرو اپل در نظر دارد تا برنامه هایی را در جهت پیشگیری از تاثیر ویروس کرونا بر تولید لپ تاپ ارائه دهد. در همین راستا در حال انتقال بیشتر بخش مونتاژ خود به تایوان است. در این بین اما مشکلی مهم وجود دارد که این اقدام را بی تاثیر خواهد کرد. مشکل اصلی اینجا ست که انبارهای این شرکت‌های تولید‌کننده‌ی سخت‌افزار به‌زودی از قطعات ساخت چین خالی می‌شود. قبل از شیوع این بیماری به این صورت، کارشناسان پیش بینی میکردند که تاثیر ویروس کرونا بر تولید لپ تاپ، 17 در صد کاهش تولید این محصول خواهد بود؛ اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد تأثیر بیماری ویروسی جدید بر صنعت جهانی تولید لپ‌تاپ بسیار بیشتر از تخمین‌های پیشین است.

اظهارات دیجی تایمز درباره تاثیر ویروس کرونا بر تولید لپ تاپ

دیجی تایمز در رابطه با تاثیر ویروس کرونا بر تولید لپ تاپ از  سازندگان نوت ‌بوک گفت که تولید خود در چین را از سر گرفته‌اند، اما نمیتوان از این نکته چشم پوشی کرد که اگر تأمین‌کننده‌های آن‌ها همچنان از ادامه‌ی فعالیت به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا منع شوند، تا ماه مارس با احتمال کمبود قطعات رو‌به‌رو خواهند شد. شنیده های حاکی از این است که کوانتا کامپیوترز، تولید انبوه در کارخانه‌ی جدید مونتاژ در تایوان را برای پاسخگویی به نیاز مشتریان خود آغاز کرده است، اما نمیتوان مدعی شد که هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. چرا که بازار به زودی با کمبود قطعه مواجه خواهد شد.

Digitimes Research پیش‌بینی می‌کند عرضه‌ی نوت‌بوک در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ بین ۲۹ تا ۳۶ درصد افت کند؛ رقمی که بسیار بیشتر از تخمین‌های پیشین است. تولیدکنندگان تایوانی نوت‌بوک همین حالا مونتاژ در چین را از سر گرفته‌اند، اما خطر اختلال در زنجیره‌ی تأمین قطعات در ماه مارس همچنان وجود دارد. ازآنجایی‌که بسیاری از تأمین‌کنندگان قطعات هنوز منتظر دریافت مجوز از دولت چین برای بازگشایی کارخانه‌های خود هستند، بسیاری از انبارها تا پایان فوریه از قطعه خالی می‌شوند. فاکسکان، تولیدکننده‌ی اصلی گوشی‌های آیفون اپل نیز با مشکل سطح تولید مواجه است. با مشکل  پیش آمده بازار لپ تاپ در سال جاری شرایط عجیبی را تجربه خواهد کرد.

این خبر رو از دست ندید : کامپیوتر همه کاره اچ پی

نمایندگی لپ تاپ hp

Hp  همیشه در تولید لپ تاپ های منحصر به فرد زبانزد بوده است. کیفیت بالای لپ تاپ استقبال بالای کاربران از محصول و در نتیجه نیاز به خدمات پس از فروش محصول را بالا می برد. مرکز سخت افزار ایران در راستای خدمات رسانی به مشتریان محترم لپ تاپ اچ پی این مهم را فراهم نموده است که خدمات پس از فروش لپ تاپ به صورت تخصصی و حرفه ای به کاربران گرامی عرضه گردد.

این مرکز جهتِ تعمیرات لپ تاپ اچ پی در تهران ، تعمیرات لپ تاپ اچ پی در کرج و همچنین در شهرستان ها خدمات ارائه می دهد. اگر لپ تاپ شما مشکلی دارد ، ال سی دی لپ تاپ اچ پی شکسته ، لپ تاپ اچ پی روشن نمی شود، لپ تاپ خاموش نمی شود، صفحه سیاه شده ، خطوط رنگی یا سیاه روی صفحه نمایش لپتاپ HP  است و.. می توانید جهت بهره مندی از خدمات تخصصی تعمیر لپ تاپ اچ پی به ما اعتماد کنید.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری