جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چیپست کارتریج اچ پی

چیپست در کارتریج وظیفه کنترل و پردازش داده ها را بر عهده دارد. کمپانی اچ پی با تولید چیپست های متنوع و با کیفیت توانسته است بازار این محصول را تحت تاثیر خود قرار دهد. چیپست کارتریج قطعه ای ظریف و کوچک از جنس سیلیکون است که در انواع پرینتر و دستگاه کپی مورد استفاده قرار میگیرد. چیپست در این دستگاه ها به عنوان عضوی هوشمند زمان تعویض کارتریج پرینتر اچ پی را مشخص میکند. این زمان وقتی فرا میرسد که تعداد چاپ برگه ها بیش از حد مجاز شده باشد. در این مقاله انواع چیپست اچ پی و تعویض چیپست کارتریج اچ پی را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با این مقاله همراه شوید.

تعویض چیپست کارتریج اچ پی

انواع چیپست کارتریج اچ پی

چیپست کارتریج hp در سه نوع چیپست کارتریج رنگی، چیپست کارتریج سیاه و سفید و چیپست کارتریج درام تولید میشوند که هر یک در دستگاه های متناسب به کار گرفته می شوند. به این صورت که چیپست های رنگی درکارتریج های رنگی و چیپست های سیاه و سفید در کارتریج های سیاه و سفید مورد استفاده قرار میگیرند؛ همچنین Chipset کارتریج درام در کارتریج های درام (یونیت) رنگی، سیاه و سفید لیزری کاربرد دارد. در ادامه هر یک از مدل های Chipset کارتریج  را به طور مختصر بررسی خواهیم کرد.

1. چیپست کارتریج رنگی

همان طور که در قسمت بالا گفته شد، انواع چیپست های تولید شده کاربرد و عملکرد متفاوتی دارند. چیپست کارتریج رنگی همان طور که از نامش پیداست، در کارتریج های رنگی و جوهر افشان کاربرد دارد. این چیپست ساختاری متشکل از رنگ های مشکی، آبی، قرمز و زرد دارد. وظیفه اصلی چیپست کارتریج  شمارش تعداد برگ چاپ شده توسط کارتریج است.

اگر میخوایی با نحوه شارژ کاتریج اچ پی 👉 آشنا یه سر به اینجا بزن حتما به کارت میاد

2. چیپست کارتریج سیاه و سفید

چیپست کارتریج سیاه و سفید نیز وظیفه شمارش تعداد برگ چاپ شده در کارتریج را بر عهده دارد. نکته ای که این چیست را نسبت به سایر چیپست ها متمایز میکند، محل کارکرد آن است که در کارتریج های سیاه و سفید جوهرافشان و لیزری مورد استفاده قرار میگیرد.

3. چیپست کارتریج درام

چیپست کارتریج درام در کارتریج های درام (یونیت) رنگی، سیاه و سفید لیزری کاربرد دارد. این چیپست به صورت تکی عرضه میشود و وظیفه شمارش تعداد برگ‌های چاپ شده در زمان نصب یونیت را بر عهده دارد.

تعویض چیپست کارتریج اچ پی

تعمیر و تعویض چیپست کارتریج hp در نمایندگی hp  و توسط  کارشناسان ارشد این مجموعه انجام می شود. زمان تعویض Chipset وقتی فرا میرسد که تونر یا جوهر دستگاه کپی یا پرینتر تمام شود. لازم به ذکر است که تعویض چیپست میتواند هزینه های بالایی را به بار آورد. به همین دلیل، بیشتر کاربران ریست کردن چیپست را به تعویض آن ترجیح میدهند. متخصصین تعمیرات پرینتر اچ پی پس از عیب یابی پرینتر و تشخیص مشکل، کاربر را در  جریان مشکلات پرینتر قرار داده و اقدامات لازم را انجام می دهند.

2.3/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری