جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پورت HDMI لپ تاپ

پورت HDMI لپ تاپ با نام کامل High Definition Multimedia Internet یکی از پورت‌های استاندارد تعبیه شده در لپ‌تاپ‌‌ها برای انتقال تصویر و صدا است. انتقال صدا و تصویر در این پورت به صورت همزمان، با استفاده از یک پورت و با کیفیت بالا امکان‌پذیر است؛ این ویژگی‌ها به دلیل پهنای باند این درگاه می‌باشد که در مقایسه با درگاه‌های آنالوگ بیشتر است. بنابراین پورت HDMI لپ تاپ انتخاب خوبی برای ارسال تصاویر با وضوح و کیفیت بالاست. قابلیت دیگر این پورت انتقال محتوا بدون انجام عمل فشرده‌سازی بر روی تصاویر و صداهاست. این قابلیت برای کار با کنسول‌های بازی، دروبین‌های فیلم‌برداری، سیستم‌ DVD-player، سیستم‌های حرفه‌ای صوتی و تصویری، دوربین‌های دیجیتال، موبایل و تجهیزات دیگری از این دست کاربرد دارد.مزیت قابل ذکر دیگر در مورد درگاه HDMI لپ تاپ بهره‌مندی از مکانیزمی است که توانایی کنترل وسایل الکترونیکی را به کاربرِ آن می‌دهد. به بیانی دیگر با استفاده از این درگاه می‌توان به دستگاه موردنظر فرمان داد. در بخش‌های آتی به سایزهای پورت HDMI لپ تاپ و رابط استاندارد موجود برای آنها اشاره خواهیم کرد. در تصویر زیر می‌توانید یک نمونه از پورت HDMI لپ تاپ را مشاهده نمایید.

پورت HDMI لپ تاپ

سایز پورت HDMI لپ تاپ

پورت HDMI لپ تاپ توانایی ارسال و انتقال دیتا با سرعت بیش از 10 گیگابایت در ثانیه را دارد. این میزان در قیاس با Firewire 800 که در نهایت 800 مگابیت در ثانیه را پشتیبانی می‌کند و یا سرعت USB که 480 مگابیت بر ثانیه است، عدد بسیار بالایی به نظر می‌رسد. پورت HDMI لپ تاپ، معمولاً در چهار سایز مختلف A ،B ،C و D ساخته و تولید می‌شود. انتقال سیگنال در کانکتور نوع A از طریق 19 پین انجام می‌شود. پهنای باند موجود در این کانکتور، سه حالت SD TV، ED TV و HD TV را پشتیبانی می‌کند. پرکاربردترین کانکتور پورت HDMIلپ تاپ همین کانکتور نوع A می‌باشد که آن را به عنوان کانکتور استاندارد نیز می‌شناسند. در سطور بعد نکاتی کوتاه درباره هر یک از کانکتورهای پورت HDMI لپ تاپ ارائه شده است:

پهنای باند در کانکتور نوع B دو برابر نوع A می‌باشد و در نتیجه تصویری با کیفیت3840×2400 WQUXGA را ارائه می‌دهد. پین‌های موجود در این کانکتور 29 عدد می‌باشد. شایان ذکر است که این کانکتور تاکنون در هیچ محصولی به کار برده نشده است.            

کانکتور نوع C ، مینی نام دارد و در ابزارهای قابل حمل به کار می‌رود. این کانکتور برای HDMI 1.3 تعریف شده است و از نوع A کوچکتر است. تعداد پین‌های موجود در آن 19 عدد است. این کانکتور قابلیت تبدیل به نوع A را دارد.

کانکتور نوع D با داشتن کوچکترین اندازه (ابعاد 8 در 6.4)، نام میکرو را به خود اختصاص داده است. این کانکتور نیز مانند نوع A و C دربردارنده 19 پین می‌باشد.

 

رابط استاندارد پورت HDMI لپ تاپ

رابط استانداردی که برای کار با پورت HDMI لپ تاپ استفاده می‌شود کابل HDMI نامیده می‌شود. هر کابل HDMI در واقع کاری معادل با فعالیت سه کابلِ Component Video و شش کابلِ صدای آنالوگ انجام می‌دهد. در مورد طول کابل‌های HDMI باید گفت که با توجه به کیفیت و نوع مواد استفاده شده در کابل‌های HDMI کابل‌های مختلفی ساخته و تولید می‌شوند. سازندگان این محصول، محدودیت خاصی در مورد طول و کیفیت این محصول را اجرا نکرده‌اند. در این راستا هر کابلی که شرایط مورد نظر برای استفاده در پورت HDMI لپ تاپ را داشته باشد مورد تأیید خواهد بود. عموماً کابل‌های تولیده شده برای مصارف خانگی در متراژ 1 و 1.5 متر تولید می‌شوند. بسته به کاربرد کابل HDMI این متراژ به 40 متر نیز می‌رسد. برای متراژهای بالا استفاده از دستگاه‌های تقویت سیگنال لازم است.

نمایندگی لپ تاپ اچ پی

نمایندگی لپ تاپ اچ پی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دستگاه لپ تاپ در حوزه های تعمیر نرم افزاری، تعمیرات سخت افزاری، فروش لپ تاپ، بهسازی، تعویض قطعات، بازیابی اطلاعات، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با لپ تاپ و … است. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به هر یک از سرویس های مذکور می توانید به نمایندگی رسمی لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و پس از حضور در پارت مربوطه، آنها را دریافت نمایید.

نمایندگی مجاز لپ تاپ HP مرجعی فوق تخصصی در حوزه های فروش و تعمیر انواع برندهای لپ تاپ است که در طول سالهای اخیر به دلیل تمرکز بر خدمات مرتبط با لپ تاپ موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی در این حیطه گشته است و رضایت مشتریان خویش را کسب نماید. همکاری با تیمی از برترین مهندسان ارشد کشور، بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، حضور نیروی انسانی مجرب و متخصص، تصمیم گیری های تیمی و تخصصی، پیاده سازی اصول مشتری مدارانه و قدم برداشتن در جهت رفاه حال مشتریان گرامی برخی از پارامترهای جاری در نمایندگی لپ تاپ اچ پی است که نقش بسزایی در موفقیت و پیشروی این مرکز ایفا کرده اند.

4.5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری