جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پرینترهای سه بعدی hp

شرکت HP با فن آوری پرینترهای سه بعدی hp توانست نمونه سازی های سریع تری را انجام دهد. ضمن اینکه این نمونه های اولیه بهتر و ارزان تر از هر پرینتر ۳D سه بعدی دیگر آماده می شدند. اما در ورای این چاپگر فن آوری شده Jet Fusion 300/500 series ، استفاده از علومی پیشرفته در زمینه نور، گرما و سرعت وجود دارد.

پس از سالها آزمایش و تحقیق سرانجام شرکت HP، پرینترهای کم هزینه و تمام رنگ ۳D خود را در نمایشگاه های سالانه SOLIDWORKS World 3D DESIGN و  MANUFACFURING TRADE  به نمایش گذاشت.

پرینترهای  Jet Fusion 300/500 ، اولین پرینترهای سه بعدی hp دردنیا  بودند که توسط شرکت HP  در این صنعت به خصوص رونمایی شدند.

پرینتر سه بعدی اچ پی

چاپگر Jet Fusion 300/500  قادر به ساخت  سریع و با کیفیت نمونه های اولیه می باشد. این روش بسیار دقیق و مقرون به صرف بوده و باعث شده این محصول پیشرفه با تکنولوژی بالا، به شیوه ای وسیع و گسترده در دسترس قرار گیرد.این جهش بزرگ و رو به جلو در چاپگرهای سه بعدی به کمک تابش نورهایی است که با چشم نمیتوان به راحتی دید.

آقای Cheryl MacLeod، مدیر کل D Fusion Science3، رهبری تیم دانشمندان و مهندسین را در آزمایشگاه های HP’s 3D Open Materials و Applications واقع در Corvallis را به عهده دارد. وی که متعهد به توسعه علم در پشت مجموعه نمونه سازی توسط مواد چاپ۳D می باشد، اظهار داشت ” ما در نهایت به صنعت چاپ به عنوان راهی برای انتقال اطلاعات فکر می کنیم “. همچین افزود ” اکنون ما یک زبان کاملا جدید داریم “.

اولین پیشرفت در پرینترهای سه بعدی hp  : دیدن نور

در توسعه فن آوری جدید Jet Fusion، تیم تحقیق و توسعه ۳D HP  به تخصص عمیق کمپانی در علم جوهر اشاره کرد. این تیم جوهر سیاه رنگی به نام fusing agents  تولید کرد که میتواند حرارت را با سرعت بسیار بالا جذب کند، چیزی که برای چاپ های ۳D  مورد نیاز بود.

همانطور که میدانید، کار چاپ فقط با رنگ منحصرأ سیاه ، امکان پذیر نمی باشد. بنابراین این تیم به دنبال پیدا کردن راه حلی جدید بودند. پس از آزمایشات بسیار، داشنمندان شرکت HP  متوجه شدند به یک پوشش بیرونی از رنگهای سفید و برفی نیاز دارند، پوششی که بتواند با لایه جوهر سیاه ذوب و ترکیب شود و رنگ تازه ای را القا کند.

چگونه میتوانستند لایه ای از رنگ سفید ایجاد کنند در حالی که لایه زیرین جوهر مشکی بود؟

برای این کار نوعی جدیدی از جوهر مشکی لازم بود، که بتواند با کمک هیتر تابشی و ذوب لایه های رنگ دیگری القا کند. آقای Matt Shepherd  سرپرست فنی پروژه سیستم چاپ سه بعدی  میگوید : ” کشف این نوع خاص از جوهر ، یک موفقیت بزرگ برای ما و کل جامعه ۳D  چاپ بود” .

وی افزود :

نوری که ما میتوانیم با چشم ببینم فقط طیف های رنگین کمانی می باشد و اگر ما بتوانیم نورهای دیگر را جذب کنیم قادر به دیدن  آنها نیز خواهیم بود. بنابراین ما نیاز به راهی داشتیم تا بتوانیم نورهای دیگری که با چشم نمیتوان دید جذب کنیم.

به عنوان مثال نور مادون قرمز به ما حرارت میدهد، این نور نامرئی است و کلید حل معمای ما بود. برای انجام این کار، مهندسان آزمایش هایی انجام دادند. هنگامی که آزمایشات کامل شد، آنها توانستند یک افزودنی روشن را شناسایی کنند که میتوانست نور نامرئی مادون قرمز را برای گرم کردن و فعال کردن ترکیب پیچیده مواد چاپ جذب کرده، عامل گرما باشد و رنگهای دقیق ایجاد کند.

اما این کشف بزرگ فقط یک قسمت از یک پازل بزرگتر بود. دانشمندان در ابداع این پرینترهای سه بعدی hp با مشکلات زیادی روبه رو بودند.

دستیابی به موفقیت بعدی : دسترسی عموم

این پرینترهای سه بعدی hp فوق العاده که در صنعت چاپ  بسیار مورد توجه قرار گرفتند، به کاربران اجازه میدهد تا نمونه سازی های خود را در کسری از زمان و با قیمتی مقرون به صرفه تر از سایر سیستم ها انجام دهند.

از ویژگی های دیگر این پرینترهای سه بعدی hp این است که بصورت گسترده در دسترس دانشگاهها، کارآفرینان و سایر نوآوران قرار گرفته است. به عنوان مثال، یک جراح قلب میتواند به صورت سفارشی یک نسخه واقعی از قلب بیمار را با تمام جزئیات رگ ها و دریچه ها، نمونه سازی کند. بنابراین به جای استفاده از اشعه ایکس ری میتوان از این نوآوری جدید حتی در مراحل عمل جراحی در اتاق عمل استفاده کرد.

اکنون بیمارستان کودکان فونیکس Phoenix Children با استفاده از تکنولوژی پرینترهای سه بعدی hp، روشهای جدیدی را برای ایجاد سلامت بلند مدت بیمارانش بررسی میکند.

آقای Paul Benning، مدیر فن آوری شرکت HP در مورد صنعت چاپ اظهار داشتند: ما در تمام این ۳۵ سال، پیشرفت و نو آوری های زیادی داشته و استانداردهای طلایی برای چاپگرهای دیجیتال خود دریافت کرده ایم.

وی افزود، شرکت HP با سالها آزمایش، فن آوری های اختصاصی، دسترسی جهانی، میراث نوآوری در صنعت، توانست چاپگرهای ۲D را به ۳D تبدیل کند. اینها چیزهایی هستند که به ما اجازه دادند تا دنیا را برای هر کس و هر کجا و با روش های شگفت انگیز بهتر بسازیم.

دستیابی به موفقیت  : انتخاب کره زمین برای نمونه سازی 

چالش بعدی این بود که بتوان رنگ ها را در اشیاء سه بعدی به صورت دقیق و یکنواخت چاپ کرد ، آن هم به همان دقتی که در چاپگرهای HP’s 2D بروی کاغذ انجام می شد.

برای این کارتیم مهندسین تحقق و توسعه شرکت HP در زمینه پرینترهای سه بعدی hp دوباره در آزمایشات خود دست به کار شدند . آنها با الهام گرفتن از شکل و سطح کره زمین رویکرد جدید را در این مسیر پیش گرفتند. آنها تصمیم گرفتند نمونه ای اولیه از کره زمین را بسازند.

محققان و دانشمندان  برای نمونه سازی از کره زمین  از جوهر جدید و مشکی fusing agent به عنوان یک پوشش بروی سطح کره زمین استفاده کردند .برای این کار یک لایه ذوب شده ۳D را برای فعال کردن رنگها ایجاد کردند سپس این لایه ذوب شده ، تبدیل به پوسته رنگارنگی شد .

پپرینتر سه بعدی اچ پی

با ایجاد این مدل، مهندسان توانستند  بفهمند که چگونه میتوان به طور یکنواخت و دقیق از رنگ در هر سطح جامد استفاده کرد. زیرا هر لایه در سطح میتواند با voxel ( نوعی پیکسل در چاپ سه بعدی که شبیه مکعب است ) کنترل شود.

این سطح کنترل ، ۳۴۰ million واکسل در هر ثانیه به جا می گذارد. که هر یک فقط ۲۵ میکرون قطر دارد که معادل ¼ عرض یک موی انسان می باشد.

این جدید ترین راه حل HP برای ایجاد چاپ های سه بعدی آن هم به صورت منحصر به فرد و با رنگهای دقیق ، جزئیات و شکل کامل می باشد.

نمایندگی hp و واحدهای تعمیرات hp

نمایندگی hp ، خدمات تعمیرو ترمیم انواع محصولات hp را به مشتریان گرامی ارائه می نماید. شرکت hp از دیرباز تاکنون به تولید محصولات مختلفی پرداخته است . نمایندگی اچ پی خدمات فروش و تعمیر محصولات اچ پی را به کاربران گرامی  ارائه می نماید.

در صورتی که مایل به بهره مندی از خدمات ما هستید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت اقدام فرمایید. درجهت ارائه ی خدماتی با کیفیت بیشتر خدمات ما در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می گردد. در هر یک از این واحدها ، مهندسین و متخصصین تعمیرات محصول مورد نظر مشغول به فعالیت هستند. دراین بخش به ذکر خدمات واحدهای تعمیرات hp می پردازیم.

اشتراک گذاری