جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی

هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی جدید ترین محصول اچ پی است که به زودی به بازار عرضه میشه. این هدست رقیبی سرسخت برای Vive Pro به حساب میاد. قیمت متعادل ۶۰۰ دلاری و قابلیت‌ های مطلوب و وزن سبک از جمله توصیفات قابل توجه ای است که درباره این محصول جدید اچ پی به گوش میرسه. این روزها پیدا کردن هدست واقعیت مجازی مرغوب با مشخصاتی بهتر از اکولوس ریفت و Vive شرکت HTC که قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌ای هم داشته باشد، کار ساده‌ای نیست؛ حتی شاید بتونیم بگیم که اصلا امکان پذیر نیست.

درسته که هدست HTC Vive Pro تصویر خیلی با کیفیتی رو ارائه میده، اما از لحاظ قیمتی اصلا به صرفه نیز و زور هر کاربری نمیرسه که تهیه اش کنه. چون خود این هدست به‌تنهایی برچسب قیمت ۸۰۰ دلاری خورده و برای خریدن باندل کامل همراه ‌با کنترلر ها و سایر تجهیزات مورد نیاز، باید به شکل جداگانه هزینه کنیم. اما حالا با ساخت هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی که مخصوص بازار مصارف تجاری تولید شده، شاید بشه برای مصارف عام هم ازش استفاده کرد.

 این هدست با نام لاتین Reverb Virtual Reality Professional Edition سعی داره روی بخش هایی تمرکز کنه که فناوری واقعیت مجازی تا ‌به ‌امروز در اونها موفق ظاهر شده؛ یعنی همان بازارهای تجاری. با وجود این، برنامه‌ریزی برای ارائه‌ نسخه‌‌ تقریبا مشابه خانگی از این فناوری برای عموم در‌حال ‌انجامه.

هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی

قیمت هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی

نسخه‌ مناسب مصارف عام هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی با برچسب قیمتی 599 دلار میتونه امکانات خیلی زیادی رو در اختیار کاربر قرار بده. نسخه‌ مصارف عام این گجت با ماسک صورت پارچه‌ای شست و شو شدنی ارائه خواهد شد. نرخ تازه‌ سازی ۹۰ هرتزی نمایشگر‌ های اون با محصولات اکولوس و HTC مقایسه ‌شدنی است.

ویژگی های هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی

هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی وزن کمی داره و خیلی راحت قابل حمله. رزولوشن پایه در هر دو نمایشگر ۲.۸۹ اینچی از نوع LCD این هدست واقعیت مجازی، ۲۱۶۰ * ۲۱۶۰ پیکسله که در‌ مقایسه ‌با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۱۶۰۰ ارائه ‌شده در هدست Vive  رقم قابل توجهی به حساب میاد. شرکت HP در این هدست واقعیت مجازی، موضع مطلوب یا Sweet Spot نمایشگرها رو به ‌خوبی تنظیم کرده و برای بهبود میدان دید از لنزهای مربع ‌شکل با گوشه ‌های گرد استفاده کرده. بازخورد های کاربران درباره‌ این هدست مثبت بوده. گزارش ها نشون میده که این هدست تونسته با وزن کمش ساده تر و طولانی مدت تر مورد استفاده قرار بگیره.

اظهارنظر مستقیم جان لودویگ درباره هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی:

“در این هدست، به طراحی نامتقارن روی آوردیم؛ زیرا طراحی نا متقارن  به ما اجازه می‌دهد میدان دید (FOV) برای هر چشم را کاهش دهیم. بدین‌ترتیب وضوح تصویر و موضع مطلوب (Sweet Spot) به میزان ۳۳ درصد افزایش پیدا خواهد . در این حالت، ما تصویر دو چشم را ترکیب کرده‌ایم. میدان دید دوچشمی (Binocular) در این هدست برای هر دو چشم از ۱۱۰ به ۱۱۴ درجه رسیده است؛ ولی توانسته‌ایم وضوح را افزایش دهیم؛ زیرا میدان دید به‌ ازای هر چشم کاهش یافته است.”

وضعیت کنترلر ها در  هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی

کنترلرها در هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی همچنان مبتنی بر بلوتوث هستن و توی طراحی اولیه‌ اونا تغییر چندانی ایجاد نشده. وضعیت ضعیف پشتیبانی کامپیوترهای PC از بلوتوث و بهره‌مند نبودن از این PC ها از امکان بلوتوث، باعث شده که کمپانی اچ پی در طراحی هدست جدیدش تغییراتی رو ایجاد کنه. به این ترتیب کنترلرها این‌ بار با هدست همگام میشن و نه با PC.

هدف اچ پی از تولید این هدست

اینکه هدف اچ پی از تولید این هدست برداشتن گامی به جلو در حوزه واقعیت مجازی برای افزایش کیفیت تصویر و سطح عملکرد کلی در رده‌ قیمتی پایین‌تر است، شکی نیست؛ اما نباید این واقعیت رو نادیده گرفت که در تولید هدست واقعیت مجازی Reverb اچ پی به‌وضوح بازارهای تجاری هدف قرار گرفتن. این رو باید از قیمت گران این محصول برای مصرف کننده های معمولی فهمید. از همین جهت مصرف‌کنندگان معمولی نباید انتظار کاهش قیمت چندانی از این محصول به‌عنوان هدست واقعیت مجازی برای کامپیوترهای حرفه‌ای داشته باشن. هنوز مشخص نیست همین حالا بازار مصارف عام در حوزه‌ واقعیت مجازی در مقایسه ‌با وضعیت اولیه‌ خود چه اندازه ظرفیت داره.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی رو مرکز سخت افزار ایران راه اندازی کرده. این نمایندگی همه محصولات اچ پی رو حمایت میکنه. همه کاربرا میتونن از طریق نمایندگی اچ پی خدمات متنوع و مفیدی رو دریافت کنن. برای اینکه بتونین از خدمات نمایندگی اچ پی استفاده کنین باید به شعبه های مرکز سخت افزار ایران توی تهران و استان البرز مراجعه کنین. آدرس این شعبه ها رو بالای همین سایت میتونین پیدا کنین.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری