جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

شارژ کارتریج اچ پی

همونطور که میدونین، اساس کار پرینترها و دستگاه های کپی با کارتریج هست و اگه محتویات این بخش تموم بشه، عملا دستگاه نمیتونه کاری انجام بده. یه نکته ی دیگه ای که باید مورد توجه قرار بگیره اینه که اگه کارتریج به موقع شارژ نشه و مدت زیادی خالی بمونه، قطعات رو بخش های مختلف پرینتر تاثیر منفی میذاره و کیفیت چاپ رو به شدت مختل میکنه. به همین خاطر، شما باید همیشه حواستون به مقدار تونر یا جوهر موجود در کارتریج باشه و در زمان مناسب اونو شارژ کنین. شارژ کارتریج اچ پی ، مراحل و نکاتی داره که اگه باهاشون آشنا باشین میتونین به راحتی این فرایند رو انجام بدین و مجددا از دستگاه استفاده کنین.

شارژ کارتریج اچ پی

قیمت شارژ کارتریج اچ پی

عوامل مختلفی بر قیمت شارژ کارتریج موثرند که از آن جمله می توان به نوع پرینتر و نوع کارتریج مورد استفاده اشاره کرد. به عنوان مثال هزینه شارژ کارتریج پرینتر سوزنی با قیمت شارژ پرینتر لیزری متفاوت است. در برخی موارد نیز نیاز به تعویض کارتریج می باشد که با توجه به نوع کارتریج (اعم از پودری و رنگی) هزینه تعویض آن می تواند متفاوت باشد.

 علاوه بر آن یکی دیگر از عواملی که می تواند بر روی قیمت شارژ کارتریج موثر باشد برند مورد استفاده است. کارتریج های ارائه شده در نمایندگی اچ پی مرکز سخت افزار ایران اصل بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند.

این عامل علاوه بر چاپ با کیفیت، از مشکلات بعدی که در اثر استفاده از جوهر بی کیفیت برای پرینترها پیش می آید نیز پیشگیری می کند. مشتریان عزیز می توانند جهت آگاهی از قیمت شارژ و تعویض کارتریج پرینتر خود با نمایندگی HP تماس گرفته و ضمن اطلاع یافتن از قیمت شارژ کارتریج پرینتر خود درخواست خود مبنی بر انجام شارژ کارتریج در محل را نیز ثبت کنند.

برای شارژ کارتریج انواع مدل های پرینتر اچ پی با ما تماس بگیرید. تماس » 1662 : پاسخگویی 24 ساعته

قیمت شارژ کارتریج اچ پی

زمان مناسب برای شارژ کارتریج

یکی از عوامل مهم در زمینه ماشین های چاپگر، تشخیص زمان درست و مناسب برای تعویض یا شارژ کارتریج پرینتر است. اگر زمان شارژ کارتریج درست تشخیص داده نشود در بلندمدت موجب آسیب رسیدن به دستگاه، استهلاک آن و کاهش کیفیت چاپ می شود. یکی از عواملی که نشان دهنده فرارسیدن زمان شارژ کارتریج است تمام شدن مواد مصرفی است. در برخی موارد و استفاده متوسط نیز مدت زمان لازم برای شارژ مجدد کارتریج را 6 ماه اعلام می کنند.

به عبارتی اگر میزان استفاده شما از پرینتر متوسط است، 6 ماه پس از شارژ کارتریج لازم است دوباره نسبت به شارژ آن اقدام کنید. نشانه دیگری که خبر از فرارسیدن زمان شارژ کارتریج اچ پی می دهد چاپ نشدن یکنواخت است. 

اگر پرینتر شما برگه خروجی را یکنواخت چاپ نمی کند، در ابتدا می توانید با بیرون آوردن کارتریج و تکان دادن آن جهت یکنواخت کردن آن اقدام کنید. اما در مواردی که این مشکل پس از تکان دادن کارتریج نیز برطرف نشد باید نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنید.

شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

یکی از اقلام مصرفی پرینترهای لیزری، کارتریج تونر یا همان تونر لیزری است. کارتریج‌های تونری همان محفظه‌هایی هستند که پودر تونر در درون آنها جای می گیرد. تونری که در درون کارتریج قرار می گیرد، مخلوطی خشک و ریز از ذرات پلاستیکی و کربنی همراه با رنگ‌ مشکی یا سایر رنگ‌ها است.

تونر موجود در کارتریج توسط درام که به‌صورت الکترواستاتیک شارژ شده است روی کاغذ انتقال داده شده و توسط رول‌های گرم شده روی کاغ حک می‌شود. در شارژ کارتریج اچ پی (شارژ کارتریج پرینترهای اچ پی) می بایست به این موضوع دقت شود که برخی از کارتریج‌ها قسمت درام را درون خود دارند.

در نتیجه با هر‌بار تعویض تونر، درام هم تعویض می‌شود. پرینترهایی که دارای تونر و درام مجزا هستند، اگرچه تعویض آن‌ها کمی دشوارتر است اما به دلیل آنکه در فرآیند شارژ کارتریج hp نیازی به تعویض درام نیست، از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

همونطور که در بخش قبلی اشاره شد، برای شارژ کارتریج چاپگر hp باید مراحلی رو به ترتیب طی کنین. این مراحل عبارتند از:

  • قبل از هر کاری باید پرینتر رو از برق بکشین و مطمئن بشین که برق توش جریان نداره.
  • حالا درپوش چاپگرتون رو بردارین و کارتریج رو به آرومی و با دقت از محفظه ش بیرون بیارین.
  • در این مرحله ی آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی ، لازمه که با استفاده از آب گرم و یه دستمال، هد کارتریج رو تمیز کنین. فقط توجه داشته باشین که این کار رو حتما با دستمال و آب انجام بدین چون استفاده از محلول های پاک کننده، به مرور زمان به هد آسیب میرسونه و کیفیت چاپ رو به شدت کاهش میده.
  • ضمن مراجعه به دفترچه ی راهنمای پرینتر و اطلاع از نوع جوهر سازگار با دستگاه، جوهر مورد نظر رو تهیه کنین.
  • جوهر رو داخل سرنگ بریزین.
  • در مرحله ی ششم از آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی ، جوهر داخل سرنگ رو به داخل کارتریج تزریق کنین.
  • با استفاده از یه سرنگ خالی، کارتریج رو هواگیری کنین و از عدم وجود هوا در اون اطمینان حاصل کنین.
  • بعد از تموم شدن کار، اطراف منافذ ورودی جوهر رو تمیز کنین و کارتریج رو با دقت در محفظه ی مخصوصش جایگذاری کنین.
  • پرینتر رو روشن کنین و یه برگه باهاش چاپ کنین تا مطمئن بشین که فرایند شارژ کارتریج درست انجام شده و دستگاه به خوبی کار میکنه.

وسایل مورد نیاز شارژ کارتریج

شارژ کارتریج به معنی پر کردن دوباره آن با جوهر یا پودر است. شما می توانید با کمی تمرین و دقت خودتان نسبت به شارژ کارتریج پرینترتان در منزل یا محل کار اقدام کنید. برای این کار اما نیاز به ابزار و لوازمی دارید که بهتر است قبل از شروع به کار آن ها را فراهم کنید. از جمله لوازمی که برای شارژ کارتریج مورد نیاز است می توان پیچ گوشتی، روزنامه و دستمال نرم و بدون پرز را نام برد.

مراحل شارژ کارتریچ پرینتر اچ پی

اگر در محل کار و یا منزل ، قصد شارژ کارتریج پرینتر اچ پی خود را دارید اما سر رشته ای در این زمینه ندارید می توانید از طریق مراحلی که در ادامه برای شما شرح داده ایم و همچنین تماشای ویدئوی آموزشی قرار داده شده این کار را انجام دهید.

امیدواریم این مقاله بتواند به شما کمک شایانی کند. همچنین پیشنهاد ما به شما این است در صورت عدم موفقیت در انجام شارژ کارتریج و یا بروز هرگونه مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری با تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات پرینتر اچ پی در ارتباط باشید.

1

تمیز کردن تونر های سوخته و محور PCR

تونر سوخته های داخل مخزن را خالی و مخزن را با هوای فشرده تمیز کنید. احتیاط کنید که بلید بازیافت تونر آسیب نبیند و تا نشود. در غیر این صورت تونر سوخته از جای خمیدگی حتما نشت خواهد کرد. از یک گوش پاک کن کمک بگیرید و جایگاه PCR  را پاک سازی کنید. این قسمت را با گریس هدایت کننده که سیاه رنگ است، آغشته کنید. حالا PCR را در جایگاه خود نصب کنید و سپس محور درام تمیز کرده و به گریس آغشته کنید. درام را در حالی که در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می چرخانید، وارد جایگاه کنید.

تمیز کردن کارتریج

2

تمیز کردن تونر سوخته داخل مخزن

 تونر سوخته داخل مخزن را خالی و  مخزن را با هوای فشرده تمیز کنید. احتیاط کنید که بلید بازیافت تونر آسیب نبیند و تا نشود. در غیر این صورت تونر سوخته از جای خمیدگی حتما نشت خواهد کرد. از یک گوش پاک کن کمک بگیرید و جایگاه PCR  را پاک سازی کنید. این قسمت را با گریس هدایت کننده که سیاه رنگ است، آغشته کنید. حالا PCR را در جایگاه خود نصب کنید و سپس محور درام تمیز کرده و به گریس آغشته کنید. درام را در حالی که در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می چرخانید، وارد جایگاه کنید.

 

3

جدا کردن نیم تنه تونر و درام از هم

 در مرحله ی بعدی برای شارژ کارتریچ پرینتر اچ پی در حالی که کارتریج را با دو دست نگه داشته اید، نیم تنه تونر را به سمت خودتان بکشید و نیم تنه درام را در جهت مخالف حرکت دهید. در نتیجه نیم تنه تونر ودرام از یکدیگر جدا می شود.

شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

4

درپوش ال مانند را باز کنید

به کمک یک پیچ گوشتی چهار سو، درپوش ال مانند را باز کنید. درپوش نگهدارنده درام را بردارید. حواستان را جمع کنید که فنر شاتر درام را گم نکنید. شاتر دارم همان قسمتی است که کل درام را می پوشاند.دو پیچی که سمت چرخ دنده مخزن تونر است، باز کنید. درپوش را بردارید و سه چرخ دنده را از محل خود بیرون بیاورید. در سمت دیگر مخزن تونر، پیچ درپوش را بازکنید و درپوش را بردارید.

5

خارج کردن درام

پیوسته به یاد داشته باشید که درام یک قطعه فوق العاده حساس است. در اجرای مرحله قبل بسیار باید دقت کنید که هیچ گونه آسیبی به درام نرسد.چرخ دنده درام را بلند کنید. در حالی که آن را در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می چرخانید به سمت خود بکشید تا از محور خارج شود. درام را با یک دستمال بدون پرز تمیز کنید و دور از نور قرار دهید. PCRرا به دقت از جای خود بلند کنید. گریس‎های شفت PCR را با دستمال کاغذی تمیز کنید و مراقب باشید گریس با بدنه PCR تماس نداشته باشند. سپس PCR را با یک دستمال خشک بدون پرز تمیز کنید.

نحوه شارژ کردن کارتریج اچ پی
شارژ کارتریج چاپگر اچ پی

6

خارج کردن پلیت

حال پلیت نگهدارنده غلطک مغناطیسی را خارج کنید.(ممکن است پلیت، هنگام برداشتن درپوش با آن خارج شده باشد). غلطک مغناطیسی جذب تونر را با دقت از جای خود بلند کنید. دو بوش پلاستیکی را از دو طرف غلطک بردارید و تمیز کنید. جهت شارژ کارتریچ پرینتر اچ پی در این مرحله غلطک مغناطیسی را ابتدا با هوای فشرده و سپس با دستمال بدون پرز تمیز کنید.

7

باز کردن پیچ های وایپر بلید

پیچ های وایپر بلید را باز کنید‎ و آن را با احتیاط از جای خود بلندکنید. اگر می توانید آن را با دستگاه دمنده هوا تمیز کنید. لبه پلاستیکی وایپر بلید را با دست یا دستمال تمیز نکنید؛ فقط هوا بگیرید‎.تونر سوخته‎های داخل مخزن را خالی کنید و با هوای فشرده تمیز کنید. در این مرحله از شارژ کارتریچ پرینتر اچ پی بلید را در جای خود قرار دهید .

شارژ کارتریج پرینتر
آموزش شارژ کارتیج اچ پی

8

دو پیچ دکتر بلید را باز کنید

ابتدا زائده های پلاستیکی سفید رنگ را بردارید، سپس دکتر بلید را از جای خود خارج کنید. داخل مخزن تونر را با هوای فشرده تمیز کنید و به مقدار مورد نیاز تونر داخل مخزن بریزید (۸۵ یا ۱۱۰ گرم) ؛ بستگی به نوع کارتریج و نوع تونر دارد؛ برای این کار ابتدا تونر را در قوطی خود خوب تکان دهید. سپس آن را داخل یک کیسه پلاستیکی کوچک بریزید و از کیسه پلاستیکی به آرامی در مخزن خالی کنید.حال دکتر بلید را با هوای فشرده تمیز کنید و در جای خود قرار دهید. زائده های پلاستیکی را در دو طرف بلید قرار دهید و پیچ را ببندید.

9

قرار دادن بوش در دو طرف غلطک

 بوش های غلطک مغناطیسی را در دو طرف غلطک قرار دهید: بوش سفید در سمت چرخ دنده و بوش سیاه در طرف دیگر. غلطک مغناطیسی را در جای خود روی مخزن تونر قرار دهید و پلیت را در سمت بوش سیاه رنگ نصب کنید. چرخ دنده غلطک و دو چرخ دنده دیگر را در جای خود قرار دهید. درپوش چرخ دنده‎ها را در جای خود بگذارید و پیچ‎های آن را ببندید. درپوش طرف دیگر را نیز در جای خود قرار دهید و پیچ آن را ببندید.

نحوه شارژ کردن کارتیج پرینتر اچ پی
شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

10

جداسازی فنرها

 در حالی که نیم تنه درام را با دست چپ و نیم تنه تونر را با دست راست نگه داشته اید، کارتریچ را تنظیم کنید؛ همین که تنظیم کردید، نیم تنه درام را به سمت خودتان و نیم تنه تونر را در جهت مخالف کمی حرکت دهید. با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک تخت، فنرها را در جای صحیح خود قرار دهید.فنر شاتر درام را در جای خود قرار دهید و درپوش نگهدارنده درام را در جایگاه خود نصب کنید.

انتهای فنر را کمی بالا بیاورید و به شکل صحیح در جای خود قرار دهید. درام را بچرخانید. درام را یک تا دو دور در همان جهتی که قبلا گفته شده بچرخانید و پیچ درپوش را ببندید.برای دیدن درصد باقیمانده تونر کارتریج، چیپ کارتریج را عوض کنید. برای این کار زائده های پلاستیکی دو طرف چیپ را ببرید و چیپ کهنه را بیرون بیاورید و چیپ جدید را در جای چیپ قبلی نصب کنید. شارژ کارتریچ پرینتر اچ پی به اتمام رسیده  و می توانید آن را در جایگاه خود قرار دهید.

فیلم آموزش مراحل شارژ کارتریج پرینتر

کلیپ آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی بهتون کمک میکنه که ضمن آشنایی با مراحل این فرایند، کارتریج رو به درستی شارژ کنین و کیفیت چاپ دستگاه رو به حالت اولیه برگردونین. اگه دیدین که برای اجرای مراحل مشکلی دارین یا این که نیاز به راهنمایی بیشتر دارین، میتونین رو تخصص و تجربه ی تکنسین های نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی در مرکز سخت افزار ایران حساب کنین. برای آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی ، ازتون دعوت می کنیم به ادامه ی مطلب توجه کنین.

شارژ کارتریج دستگاه کپی اچ پی

یکی دیگر از دستگاه هایی که نیاز به شارژ کارتریج دارد، دستگاه کپی می باشد. شارژ کارتریج دستگاه کپی مجموعه مراحلی است که طی آن مواد مورد نیاز دستگاه شارژ می شوند بسته به اینکه دستگاه کپی از تونر استفاده می نماید یا جوهر، مخزن یا کارتریج آن می بایست به صورت مرتب شارژ گردد.

 اگر دستگاه کپی به مدت طولانی بدون مواد مورد نیاز خود به کار ادامه دهد مطمئنا هم قطعات دیگر دستگاه در خطر قرار می گیرند و هم کیفیت مطلوب و مورد نظر حاصل نمی گردد. معمولاٌ این دستگاه به اتمام رسیدن مواد مورد نیاز خود را به شکل کدها و ارورهای مشخصی به اطلاع کاربر می رساند.

اگه نیاز به کمک تخصصی تر داشتین میتونین با همکارای ما در نمایندگی تعمیرات اچ پی مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرین و راهنمایی های کاربردی رو دریافت کنین.

آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

شارژ کارتریج چقدر طول خواهد کشید؟

در صورتی که کارتریج شما فقط نیاز به شارژ داشته باشد مدت زمان شارژ آن به بستگی به نوع کاتریج و مدل آن دارد. اما در بهترین حالت شارژ کاتریج بین 1 الی 2 ساعت طول خواهد کشید. البته این را هم در نظر بگیرید که ممکن است تکنسین در کنار شارژ به تعمیر کارتریج هم بپردازد، که زمان تعمیر آن بیشتر خواهد شد.

نمایندگی مجاز اچ پی

سطح بالای کیفیت خدمات ارائه شده در نمایندگی مجاز اچ پی و تجهیز بخش های مختلف این مرکز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا، باعث شده که این مجموعه مورد اعتماد و رضایت کاربران قرار بگیره. همکارای ما ضمن عرضه ی آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش رو هم به مشتری های محترم ارائه میدن.

 کاربرای عزیز با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی رسمی hp در مرکز سخت افزار ایران، میتونن اطلاعات جامعی رو در مورد محصول مورد نظرشون کسب کنن و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید اون محصول کنن. شما دوستان عزیز برای خرید هر کدوم از مدل های لپ تاپ، آل این وان، موبایل، مانیتور، تبلت، پرینتر، دستگاه کپی، فکس، اسکنر و … این برند و یا تعمیر حرفه ای اونا، می تونین به نمایندگی مجاز اچ پی مراجعه و تخصصی ترین سرویس ها رو دریافت کنین.

تعمیرات کارتریچ اچ پی

همان طور که ملاحظه کردید، انجام شارژ کارتریچ  پرینتر اچ پی کار چندان سهل و ساده اس نیست و به مهارت و تجربه خاص خود نیازمند است. کارتریچ از آنجا که تونر و جوهر را در خود جای داده است، نقش بسزایی در کیفیت تصویر نهایی دستگاه پرینتر دارد. متخصصان پرینتر در مرکز اچ پی به واسطه تجربه و مهارت مثال زدنی خود این کار مهم را با نهایت دقت و کیفیت انجام می دهند و در هزینه و وقت شما صرفه جویی می کنند.

5/5 (4 امتیاز)
اشتراک گذاری