جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

روشن نشدن پرینتر اچ پی

مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. اتصالات برق، منبع تغذیه ، مشکلات مین برد از عوامل هستند.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالاً پرینتر HP شما روشن نمی‌شود و نمی‌توانید یک برگه را با آن چاپ کنید. هر دستگاه الکترونیکی امکان خراب شدن را دارد و چاپگر اچ پی نیز از این قاعده مستثنا نیست. پس روشن نشدن پرینتر اچ پی مشکلی است که می‌تواند گریبان هر کاربری را بگیرد.

روشن نشدن پرینتر اچ پی

مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی

اما دلیل روشن نشدن پرینتر اچ پی چه می‌تواند باشد؟ آیا مدت زیادی است که از پرینتر خود استفاده نکرده‌اید؟ این می‌تواند باعث خشک شدن جوهر پرینترهای جوهرافشان شود و در نتیجه منجر به خرابی پرینتر اچ پی شود. در این مواقع توصیه می‌کنیم چندین مرتبه دکمه‌ی پاور روی دستگاه را فشار دهید. مشکل هنوز پابرجاست؟ پس با ما همراه باشید تا در ادامه راه حل‌های احتمالی را بررسی کنیم.

دلایل روشن نشدن پرینتر اچ پی

به جز خشک شدن جوهر و آسیب رساندن به کل دستگاه، دلایل مختلفی می‌تواند باعث روشن نشدن پرینتر اچ پی باشد. به فرض مثال ممکن است کابل‌های برق متصل به پرینتر خراب شده باشد. یا آنکه یکی از قطعات سخت‌افزاری پرینتر آسیب‌دیده باشد. در نهایت برد پرینتر اچ پی می‌تواند خراب شده باشد.

اتصالات برق پرینتر اچ پی

پیش از هر چیزی لازم است اتصالات برق پرینتر HP را بررسی کنید. مطمئن شوید کابل برق به درستی از یک طرف به آداپتور و از طرفی دیگر به پشت پرینتر شما متصل شده باشد. سپس اتصال آن به پریز برق را نیز بررسی کنید که به درستی انجام شود. از سالم بودن پریز برق هم اطمینان حاصل کنید. احتمال دارد مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی از یک محافظ برق خراب که دستگاه را به آن وصل کرده‌اید نیز باشد. توصیه می‌شود برای عدم مواجهه با مشکلات برقی، از کابل برق مخصوص پرینترهای HP استفاده کنید.

منبع تغذیه پرینتر اچ پی

اگر از یک آداپتور و منبع جداگانه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مشخصات ولتاژ و آمپر آن‌ها با پرینتر شما مطابقت داشته باشد. این اطلاعات در پشت دستگاه نوشته شده است. اکنون کلید پاور را بفشارید و روشن نشدن پرینتر اچ پی را مجدداً بررسی کنید.

برد پرینتر اچ پی

اگر تمام موارد فوق را بررسی کردید، ولی مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی پابرجا بود، احتمال دارد مشکل از سخت‌افزار داخلی چاپگر و برد پرینتر اچ پی باشد. تعمیر مین برد پرینتر اچ پی امری بسیار پیچیده و نیازمند دانش و ابزارآلات پیشرفته است. توصیه می‌کنیم بررسی پرینتر خود را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی دیگر، به یک فرد متخصص بسپارید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری