جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری

تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری در چیست؟ وقتی میان انتخاب یک چاپگر لیزری و یک چاپگر جوهری می مانیم و نمی دانیم کدام را، چرا و به چه دلیلی انتخاب کنیم، واضح است که به مشورت و مشاوره نیاز داریم تا بتوانیم درست انتخاب کنیم.

بدیهی است به واسطه تفاوت در نامگذاری هر یک از این پرینتر ها، در ساختار و کارایی آنها نیز تفاوت هایی وجود دارد، اما به واقع این تفاوت های چیست و چه تاثیری در عملکرد کلی سیستم و انتخاب کاربر و میزان نیاز برای تعمیر پرینتر دارد. با ما همراه باشید تا به این سوالات و سوالات مشابه این چنینی پاسخ دهیم.

تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری

کدام بهتر است؟ پرینترلیزری hp یا پرینترجوهری hp

با توجه به آنچه پیرامون تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری گفتیم، باید به انتظاراتی که از یک چاپگر دارید، دقت کنید و با در نظر گرفتن نوع نیاز خود یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. البته فاکتور بودجه و سلیقه، مقدار فضای موجود برای استقرار پرینتر و قدرت دستگاه هم در این انتخاب دخیل هستند.

  پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان معمولا گران قیمت تر هستند، ولی کاغذ بیشتری چاپ می کنند و میزان هدر رفت و اتلاف جوهر (منبع رنگ) در آنها کمتر است.

تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری چیست؟

جوهر افشان

پرینتر های جوهری یا جوهر افشان hp متشکل از  صدها افشانک هستند که هر کدام برای ایجاد تصاویر، ذرات بسیار کوچکی از جوهر را بر روی کاغذ می پاشند و پخش می کنند. این مسئله اولین تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری است.  پرینتر های جوهری مرسوم به دو نوع حرارتی و فیزوالکتریک تقسیم بندی می شوند.

این دو نوع پرینتر از لحاظ مکانیسمِ جوهرافشانی با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از مهم‌ترین دلایل رشد سریع این نوع از چاپگرها قیمت مناسب آنها نسبت به کیفیت و کارایی است که ارائه می دهند. این نوع از پرینترهای hp در انواع رنگی و سیاه و سفید تولید می شوند و  منبع تامین رنگ در آنها تونر است.

لیزری

در مورد تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری باید گفت که چاپگر لیزری نوع متداولی از چاپگرهای رایانه‌ای است که با سرعت و کیفیت بالا متن و گرافیک را روی کاغذ ساده چاپ می‌کند. پرینترهای لیزری hp به کمک پروسه الکترواستاتیکی و الکتریسیته ساکن متن ها و عکس های با کیفیت را ایجاد می کنند.

این پرینتر ها مانند دستگاه فتوکپی دیجیتال از سیستم (الکتروفتوگرافی) استفاده می کنند. این سیستم یک شیوه فتوکپی خشک است که از هیچ مایع شیمیایی در آن استفاده نمی شود.

تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری چیست؟

اگر می خواهید به روز باشید این مقاله را بخوانید : چرا دیگر نیازی به پرینتر جوهر افشان نخواهید داشت

مزایای پرینتر لیزری و جوهری

پرینتر لیزری

  • سرعت عمل بالا
  • مقرون به صرفه در تیراژ بالا
  • دقیق و بدون نقص

پرینتر جوهری

  • مناسب چاپ های سنگین
  • عملکرد بهتر در ترکیب رنگ ها
  • قیمت پایین تر ( مهمترین تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری)
  • امکان چاپ روی تمام انواع کاغذ و حتی پارچه
  • بی نیاز به زمان آماده سازی
  • نگهداری ساده تر

معایب پرینتر لیزری و جوهری

پرینتر لیزری

  • گران تر
  • نیازمند زمانی برای آماده سازی
  • دشواری تعمیر نشتی های تونر
  • نامناسب برای انواع کاغذ ها
  • بزرگ و سنگین

پرینتر جوهری

  • نامناسب برای چاپ زیاد
  • عملکرد کند که تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری را به خوبی نشان می دهد
  • در این پرینترها امکان پاک شدن و از بین رفتن مطلب یا عکس چاپ شده وجود دارد، زیرا با جوهر مایع کار می کنند.
  • اتلاف و هدر رفت جوهر

تصمیم گیری

اینکه کدام یک از این دو نوع پرینتر برای شما بهتر است، فقط و فقط به نوع نیاز های شما ارتباط دارد. اگر با هدف مصارف معمولی و غیر تخصصی می خواهید یک پرینتر تهیه کنید؛ با توجه به آنچه درباره تفاوت پرینتر لیزری hp با جوهری گفتیم، یک پرینتر جوهر افشان بگیرید، این پرینترها ارزانتر هستند و ضمن اینکه می توانید کارتریج آنها را مکررا شارژ کنید، این امکان وجود دارد که با هزینه کمتر کارتریج آنها را تعویض کنید، ولی اگر با توجه به نیازهایتان می دانید که به میزان پرینت بالایی نیاز دارید و سرعت برای شما بسیار مهم است و می توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید، پرینتر لیزری را انتخاب کنید.

نمایندگی تعمیر پرینتر hp

در نمایندگی مجاز و استاندارد تعمیر پرینتر hp همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه بررسی و ارزیابی می شود. در این نمایندگی تعمیرکاران با دانش تخصصی خود می توانند تمامی ایرادات و اشکالات دستگاه را به خوبی شناسایی کنند و مسیر درست را برای تعمیر و ترمیم انتخاب نمایند. در نمایندگی تعمیر پرینتر hp آرشیوی مجهز از لوازم جانبی نیز فراهم است.

این آرشیو امکان تعویض را با استفاده از قطعات جانبی فراهم می آورد. در این نمایندگی کارگاه های تعمیراتی پرینتر hp هر کدام در فضایی جدا و مستقل فعالیت دارند. هر کارگاه از امکانات و تجهیزات مخصوص به خود بهره می برد و بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در حوزه تعمیر پرینتر hp ارائه می دهد. به علاوه در این مرکز می توانید مواد مصرفی مرغوب و سازگار با مدل های مختلفی پرینتر hp را تهیه کنید و از کیفیت آن مطمئن باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از خدمات حضوری و غیر حضوری به بخش ارتباط با ما مراجعه نمایید.

نمایندگی مجاز hp

نمایندگی مجاز hp درگاهی مطمئن و ایمن است که در دو زمینه فروش و خدمات پس از فروش فعالیت می کند. در این نمایندگی امکانات بسیاری برای رفاه حال کاربران وجود دارد. برای مثال می توانید در بحث خرید و فروش از سرویس مشاوره ای رایگان استفاده کنید.

با استفاده از این سرویس این امکان برای کاربر فراهم است که درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات مفیدی به دست آورد و با توجه به شرایط اختصاصی خود و با مقایسه محصول مورد نظر با نمونه های مشابه در سایر برند ها، انتخابی صحیح و بهینه داشته باشد. در بخش تعمیرات و سرویس های ویژه نیز امتیازات بسیاری برای کاربران لحاظ شده است که تنها با تماس می توانید از چند و چون آن اطلاع یابید.

اشتراک گذاری