جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی

پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی چیست، چه دلیلی باعث بروز این مشکل می‌شود و چگونه باید پیکسل سوختگی نمایشگر را برطرف کرد؟

پیکسل سوخته، پیکسل مرده یا پیکسل داغ از جمله اصطلاحاتی در دنیای نمایشگرها هستند که احتمالاً تا به حال آن‌ها را شنیده‌اید، اما نمی‌دانید چه هستند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این مفهوم بپردازیم که خود پیکسل چیست، از چه اجزایی تشکیل شده و عوامل مؤثر در شکل‌گیری پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی چه هستند.

پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی

نمایشگر لپ تاپ شما از چند هزار پیکسل با جهت‌های افقی و عمودی تشکیل شده است. خود هر پیکسل نیز خود شامل 3 ساب پیکسل می‌شود که RGB یا قرمز، سبز و آبی هستند و می‌تواند با ترکیب این سه رنگ، رنگ‌های مختلف را به وجود آورد. هر یک از پیکسل‌ها توسط یک ترانزیستور کنترل می‌شوند. در صورتی که برق به آن ترانزیستور نرسد یا دائم در حال دریافت برق باشد، پیکسل را با مشکل مواجه می‌کند. در صورتی که برق به ترانزیستور نرسد، پیکسل و سه ساب پیکسل آن خاموش شده و باعث به وجود آمدن پیکسل سوخته می‌شود. پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی را می‌توانید به رنگ سیاه ببینید. اما آیا راهی برای حل رفع مشکل پیکسل سوختگی نمایشگر وجود دارد؟

تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی

رفع پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی

تا بدین لحظه هیچ راه حل قطعی برای حل مشکل پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی معرفی نشده است، زیرا این یک مشکل سخت افزاری است. ولی شاید با وارد کردن یک شوک بتوانید مجدداً آن را به جریان بیاندازید. برای این کار ما می‌توانیم نرم افزاری همچون Undeadpixel را به شما معرفی کنیم. این نرم افزار نمایشگر را به رنگ‌های مختلفی درمیاورد تا بررسی کند کدام پیکسل سوخته است و در نتیجه با وارد کردن یک شوک بتواند آن را بازیابی کند. ترجیحاً چندین بار این روش را امتحان کنید تا احتمالاً مشکل شما حل شود. در غیر این صورت، تنها راه ممکن پیش روی شما تعویض LCD لپ تاپ شما خواهد بود.

هیچگاه این کار را برای رفع مشکل انجام ندهید

هرگز برای رفع مشکل پیکسل سوخته لپ تاپ اچ پی از توصیه‌های عجیب و غریبی که توسط برخی وب‌سایت‌ها ارائه می‌شود استفاده نکنید. برخی توصیه می‌کنند آن بخشی از نمایشگر که دچار پیکسل سوختگی شده است را بفشارید. این کار می‌تواند باعث خراب شدن پیکسل‌هایی شود که در حال فشار دادن آن‌ها هستید.

منبع: www.makeuseof.com

3/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری