جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کالیبره کردن باتری لپ تاپ اچ پی

کالیبره کردن باتری لپ تاپ یکی از اقدامات ضروری است که هر چند وقت یک بار برای سالم ماندن باتری باید انجام دهید. خالی شدن ناگهانی باتری و خاموشی آن از جمله مشکلاتی است که در ریشه در خرابی باتری داشته و با کالیبره کردن به راحتی برطرف می گردد. باید بدانید که مشکلات باتری باعث می شوند دستگاه شارژ نشده و یا علی رغم فول شارژ بودن، خاموش شود.

کالیبره کرده باتری لپ تاپ بهترین روشی است که با انجام آن می توانید این قبیل مشکلات را برطرف کرده و از بروز دوباره آنها جلوگیری نمایید. در ادامه این مطلب شما را با نکاتی در مورد کالیبره کردن باتری آشنا می کنیم؛ چنانچه با مشکلی در این رابطه مواجه شدید، می توانید راهنمایی های لازم را از متخصصن تعمیر لپ تاپ در نمایندگی اچ پی دریافت نمایید.

کالیبره کردن باتری لپ تاپ اچ پی

مراحل کالیبره کردن باتری لپ تاپ

برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ اچ پی خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • لپ تاپ را به شارژ زده و باتری را تا 100 درصد شارژ نمایید.
  • حدود یک الی دو ساعت به لپ تاپ استراحت داده و هیچ کاری با آن نکنید.
  • وارد بخشPower Management Settings شوید و تنظیمات باتری لپ تاپ اچ پی خود را به وضعیتی منتقل کنید که به محض رسیدن توان شارژدهی باتری به مرز 5 درصد، دستگاه به صورت خودکار به حالت اسلیپ در آید.
  • در چهامین مرحله کالیبره کردن باتری لپ تاپ و پس از انجام این تنظیمات، از لپ تاپ اچ پی استفاده کنید تا زمانی که شارژ باتری به 5 درصد برسد.
  • وقتی لپ تاپ اچ پی شما به به وضعیت هایبرنیت یا اسلیپ رسید، آن را خاموش کرده حدود دو ساعت از آن استفاده نکنید تا کاملا خنک شود.
  • مجددا لپ تاپ را فول شارژ کرده و با ورود به بخش Power Options، تنظیمات مد نظر خود را اعلام نمایید.

کالیبراسیون چیست؟

کالیبره کردن یا اصطلاحا کالیبراسیون اشاره به زمانی دارد که باتری لپ تاپ اچ پی را فول شارژ نموده و سپس از تمام انرژی آن استفاده کنید در حالی که پس از صفر شدن باتری، مجددا آن را فول شارژ می کنید. با انجام این کار مشکلات مربوط به پیش بینی‌ها و تخمین‌های اشتباه سیستم عامل برطرف شده و اعداد و ارقام دقیق مربوط به توان شارژدهی باتری لپ‌ تاپ‌ اچ پی به دقت نمایش داده خواهد شد.

این کار معمولا به صورت دستی قابل انجام است؛ با این وجود برخی از کمپانی ‌های تولید کننده‌ ی لپ ‌تاپ، ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می ‌دهند که با استفاده از آن‌ ها می‌توان باتری دستگاه را کالیبره کرد. جالب است بدانید که در این ابزارها اطلاعاتی همچون آخرین زمان کالیبره کردن باتری لپ تاپ مورد نظر به کاربران ارائه می گردد. شما کاربران گرامی میتوانید برای رفع مشکلات باتری به بخش تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی مراجعه نمایید.

مزایای کالیبراسیون باتری لپ تاپ اچ پی

تکنسین های ما در واحد تعمیرات لپ تاپ اچ پی بر این باورند که کالیبره کردن باتری لپ تاپ از فواید و مزایای متعددی برخوردار است. عدم استفاده‌ از باطری لپ‌تاپ برای مدت زمانی طولانی باعث افت توان شارژ دهی این قطعه خواهد شد. 

کالیبره کردن می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و کارکرد باتری را در نهایت کیفیت نگه دارد. همچنین شما با انجام این کار متوجه می شوید که آیا باتری سالم است یا نه. وقتی باتری را فول شارژ کرده و آن را صفر می کنید، مشکلات احتمالی این قطعه خود را نشان خواهند داد. به این ترتیب در صورت بروز مشکل می توانید آن را تشخیص داده و اقدام به برطرف کردن آن نمایید.

اگر باتری لپ‌ تاپ اچ پی شما قادر به مصرف انرژی 100 الی 0 درصدی خود نباشد، احتمالا سیستم عامل ویندوز شما نمی ‌تواند به طور دقیق میزان توان شارژدهی باتری دستگاه را بررسی نماید. بنابراین با کالیبره کردن باتری لپ تاپ می توانید پی به مشکلات ویندوز (مرتبط با باتری) نیز ببرید.

چه وقت باتری را کالیبره کنیم؟

به طور کلی کمپانی‌ های تولید کننده ‎‌ی باتری‌، به کاربران محصولات خود توصیه می ‌کنند که هر 2 یا 3 ماه یک بار باتری لپ ‌تاپ‌های خود را کالیبره نمایند. شما با انجام این کار دقت عملکرد باتری را افزایش داده و به سیستم عامل ویندوز این امکان را می دهید که بتواند به طور دقیق میزان توان شارژدهی باتری دستگاه را تخمین بزند.

 البته توجه داشته باشید که کالیبره کردن باطری لپ تاپ در بازه های زمانی خیلی کوتاه اصلا کار درستی نبوده و حتی می تواند این قطعه را با معایب جدی تری مواجه سازد. با این حال بهتر است که هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

لازم است بدانید که اگر باتری لپ ‌تاپ اچ پی شما هرگز کالیبره نشود، ممکن است به طور ناگهانی شاهد خاموش شدن دستگاه و نمایش اعداد و ارقام تخمینی اشتباه از سوی سیستم عامل ویندوز باشید. لذا می توان گفت که بهترین زمان کالیبراسیون باتری لپ تاپ، هر چند ماه یک بار می باشد.

تعمیرات اچ پی در تهران

در واحدهای تعمیرات اچ پی در تهران، ترمیم و رفع معایب محصولات این شرکت انجام می پذیرد. هر واحد به محصول خاصی اختصاص پیدا کرده است. در صورت بروز مشکل در هریک از تولیدات شرکت hp، تعمیرکاران زبده ی این واحدها، پس از عیب یابی دقیق، از ابزارآلات نوین استفاده کرده و دستگاه را به بهترین شکل ممکن تعمیر می نمایند. لازم به ذکر است که خدمات ارائه شده در واحدهای تعمیرات اچ پی در تهران، با گارانتی معتبر این نمایندگی همراه می باشند. همچنین همکاران ما برای ارائه ی مشاوره های پس از تعمیر در خدمت شما هستند.

3/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری