جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

همه چیز درباره ی حافظه ی پرینتر

تا به حال در مورد حافظه ی پرینتر چیزی شنیدن؟ اصلا به نظرتون پرینترها هم حافظه دارن؟ یا این که فکر میکنین حافظه ی چاپگر به چه شکلی هست؟ مثل حافظه ی کامپیوتر و لپ تاپه؟ اصلا چرا باید پرینتر حافظه داشته باشه؟ ما میخوایم توی این مطلب، به این قبیل پرسش ها پاسخ بدیم و شما دوستان عزیز رو با نکات جالبی در مورد حافظه ی پرینتر آشنا کنیم. همونطور که میدونین، اچ یی یکی از بزرگ ترین تولید کننده های پرینتر و ماشین های اداری در جهان هست که همیشه محصولاتش رو به جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا مجهز میکنه. یکی از کارهایی که این کمپانی کرده، این بوده که برای چاپگرهاش، حافظه ی مشخصی رو در نظر گرفته.

یعنی خیلی از پرینترهای تولید شده در این برند، مثل موبایل و لپ تاپ و … دارای حافظه داخلی هستن. خب اینکه پرینتر حافظه داشته باشه میتونه خیلی ویژگی خوب و کاربردی باشه. تکنسین های تعمیر پرینتر نمایندگی اچ پی هم این مطلب رو تایید میکنن که برخورداری چاپگر از حافظه ی داخلی، نوعی آپشن و قابلیت ویژه به شمار میره. برای آشنایی بیشتر با حافظه ی پرینتر و کاربرد اون در این دستگاه، توصیه می کنیم مطلب امرزو ما رو از دست ندین.

حافظه ی پرینتر

حافظه ی پرینتر چیست؟

حافظه پرینتر، در واقع یه رم یا (RAM) هست که در این دستگاه تعبیه شده. باید بدونین که این حافظه، به صورت اختصاصی در چاپگر نصب شده و با حافظه ی کامپیوتر تفاوت داره. نکته ی ویژه در مورد این بخش اینه که میشه به راحتی ظرفیت اونو ارتقا داد و به این ترتیب، کارهای بیشتری رو با پرینت اچ پی انجام داد. 

هرچی میزان حافظه ی به کار رفته در یک چاپگر بیشتر باشه، مشکلات دستگاه در زمینه ی چاپ فایل ‎های بزرگتر، کمتر میشه. به بیان بهتر باید بگیم که بخش مورد بحث، یه عامل خیلی مهم در اجتناب از خطا محسوب میشه و این امکان رو برای شما فراهم میکنه که بتونین اسناد مورد نظرتون رو به صورت درست و بی نقص چاپ کنین.

اگه راهکار پاک کردن حافظه پرینتر اچ پی رو بلد نیستی خوندن این مقاله رو از دست نده! بهت راهکار رو دقیق توضیح میده 😉

عملکرد حافظه یا رم پرینتر

در مورد عملکرد حافظه ی پرینتر ، باید بگیم که این قطعه، برای ذخیره و پردازش کارهای چاپی که از طریق رایانه به پرینتر ارسال میشن، مورد استفاده قرار میگیره. به این صورت که بعد از تموم شدن فرایند پرینت و چاپ محتوای مورد نظر، کار از حافظه پاک میشه تا فرصت بیشتری برای پرینت فراهم بشه.

 جالبه بدونین که بعضی از پرینترهای اچ پی برای ذخیره کردن کارهای چاپی از هارد دیسک ها استفاده میکنن. البته سرعت چاپ از هارد دیسک، در مقایسه با RAM خیلی پایین تره، ولی شما متیونین خیلی از فرایندهای چاپی مورد نظرتون رو در هارد دیسک، بدون بارگذاری حافظه پرینتر ذخیره کنین. یه خوبی دیگه ی پرینتر های مجهز به حافظه هم اینه که میتونین با استفاده از اونها، گرافیک با کیفیت بالا رو در اندازه ی بزرگتر به چاپ برسونین.

ارتقا حافظه ی چاپگر

در کنار همه ی مواری که راجع به حافظه ی چاپگر و عملکرد اون گفتیم، یه ویژگی خیلی خوب این بخش اینه که قابل ارتقا هست و میشه ظرفیت اونو افزایش داد. برای ارتقا حافظه ی پرینتر باید بدونین که این دستگاه، معمولا از ماژول‎ های حافظه تک خطی (SIMMs)  به عنوان حافظه استفاده میکنه. اندازه ‎های استاندارد SIMM شامل 2 مگابایت، 4 مگابایت و 16 مگابایت هست. 

حالا بعضی از پرینترها SIMM های شخص ثالث رو هم قبول میکنن و میشه از حافظه های جانبی در اونها استفاده کرد. بنابراین شما میتونین با اضافه کردن کارت حافظه به این نوع پرینترها، حافظه ی ذخیره سازی اونها رو افزایش بدین و به این ترتیب، سرعت چاپ رو بالا ببرین. البته فراموش نکنین که بعضی از پرینتر های hp هم چنین قابلیتی ندارن.

حافظه ی چاپگر

تعمیر حافظه پرینتر اچ پی

حافظه ی پرینتر هم مثل سایر بخش های این دستگاه، ممکنه دچار ایراد بشه و نیاز به تعمیر داشته باشه. این بخش مثل رم و هارد کامپیوتر نیست که اطلاعات محرمانه در اون ذخیره شده باشه و نگران حفظ این اطلاعات باشین. اما به هر حال خرابی ش میتونه رو عملکرد دستگاه تاثیراتی بذاره و اونو مختل کنه.

 به همین خاطر هم لازمه که در اسرع وقت، اقدام به تعمیر این قطعه کنین تا مشکلات دیگه ای در چاپگرتون ایجاد نشه. همکارای ما در واحد تعمیرات اچ پی، تجربه و مهارت کافی برای ترمیم این قطعه رو دارن و میتونن با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن و کاربردی، حافظه ی پرینتر شما را در اسرع وقت ترمیم کنن.

نمایندگی اچ پی در تهران

نمایندگی اچ پی در تهران، انواع خدمات مربوط به فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت رو به کاربران محترم ارائه میده. موفقیت این مرکز در کسب رضایت کاربران، به واسطه ی تلاش مثال زدنی کارکنانش و توجه به اصول مشتری مداری به دست اومده. فروش جدیدترین مدل های پرینتر، دستگاه کپی، فکس، لپ تاپ، آل این وان و … اچ پی به صورت اورجینال، تعمیرات تخصصی محصولات و خدمات پس از فروش، به عنوان اصلی ترین فعالیت های نمایندگی hp در مرکز سخت افزار ایران به شمار میرن. 

همچنین نمایندگی اچ پی در تهران، اقدامات تخصصی در زمینه رفع مشکلات محصولات این برند رو در واحدهایی مجزا انجام میده. این واحدها، به دلیل برخورداری از ابزار و دستگاه های پیشرفته و نیز به خدمت گرفتن متخصصین زبده، خدمات بسیار با کیفیتی رو در زمینه تعمیرات به کاربرا ارائه میدن.

اشتراک گذاری