جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد

حتما شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شده اید که پرینتر شما روشن است و به ظاهر سالم اما بعد از دستور پرینت، پرینتر شما دستور را اجرا نمی کند و پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد . این مشکل یکی از رایج ترین مشکلات پرینتر هاست.

بسیاری از کاربران پرینتر برای رفع این مشکل به شعب نمایندگی مراجعه می کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا راه های کاربردی و عیب یابی دستگاه شما را ذکر کنیم تا بتوانید بدون نیاز به مراجعه ی حضوری به مراکز متعدد ایراد چاپ نکردن پرینتر خود را برطرف نمایید. در صورتی که با این روش های اولیه این مشکل رفع نشد پیشنهاد می کنیم که با واحد تعمیرات پرینتر اچ پی در نمایندگی رسمی اچ پی تماس بگیرید.

راهکارهای رفع پرینت نگرفتن پرینتر اچ پی

در زمانی که پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد اولین اقدام پیشنهادی ما این است که یکبار دستگاه پرینتر اچ پی خود را و همچنین کامپیوتر و یا لپ تاپ را خاموش و سپس روشن نمایید. در قدم بعدی کابل اتصال پرینتر اچ پی با کامپیوتر که همان کابل USB است را جدا کرده و دوباره نصب کنید و اگر باز هم عمل نکرد کابل USB پرینتر اچ پی خود را  تعویض کنید و یک کابل جدید جایگزین کنید. در اکثر مواقع عدم اتصال کابل و خرابی آن باعث ایجاد این مشکل می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر فیش پرینتر 

1. تست پرینتر هنگام پرینت نگرفتن چاپگر اچ پی

اگر این راه حل ها پاسخگوی نیاز شما نبود و مشکل را برطرف نکرد از تست های پیش فرض خود دستگاه پرینتر اچ پی استفاده کنید تا مطمئن شوید زمانی که پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد دچار مشکل سخت افزاری نشده است و از این جهت سالم است.

برای گرفتن تست از پرینتر اچ پی خود اگر پرینتر شما دارای صفحه نمایش است اول از منوی دستگاه وارد بخش  report بشوید و پس از آن یکی از گزینه ها را برای چاپ انتخاب کنید و در چاپگرهایی که دارای صفحه کلید می باشند دکمه ی سبز رنگ یا علامت کاغذ را انتخاب کنید.

2. پیغام های احتمالی زمانی که پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد

به هنگام بروز چنین مشکل که چاپگر اچ پی چاپ نمی کند امکان دارد با پیغام هایی از قبیل تمام شدن شارژ کارتریج، گیر کردن کاغذ و نبودن کاغذ در پرینتر مواجه شویدو برای ادامه ی کار و تست پرینتر اچ پی خود لازم است تا تمامی این پیغام ها را که اعلام می کند پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد را برطرف کنید. در صورتی که پرینتر پیام تمام شدن شارژ کارتریج را نمایش می دهد می توانید با مشاهده فیلم آموزش شارژ کارتریج پرینتر و رعایت نکات ذکر شده در این مطلب ، خود کارتریج را شارژ نمایید.

پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد

در قدم بعدی ازکنترل پنل  وارد بخش Device and Printer بشوید و بر روی آیکون See What’s Printing کلیک راست کنید و از منوی چاپگر اچ پی خود گزینه ی Cancel All Documents  را انتخاب کنید تا تمامی فایل هایی که دستور پرینت داشته اند اما چاپگر اچ پی پرینت نگرفته را از حافظه ی کامپیوتر پاک می کند.

3. نصب درایو پرینتر اچ پی

یکی دیگر از دلایلی که گاهی پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد عدم نصب درایو پرینتراست. بنابراین از نصب درایو پرینتر خود مطمئن شوید اگر نصب بود آیکون مربوط به پرینتر اچ پی شما باید پررنگ باشد وعلامت هشدار که زرد رنگ است به روی آن نباشد.

اگر درایو پرینتر شما نصب نبود برای راه اندازی آن باید دوباره درایو پرینتر اچ پی خود را نصب کنید. به هنگام نصب این نکات را رعایت کنید ابتدا اینترنت خود را قطع کنید و کابل USB پرینتر اچ پی خود را جدا کنید و در حین نصب درایو مربوطه دوباره آن را متصل کنید.

پرینتر اچ پی پرینت نمی گیرد

4. پرینتر خود را جدا کرده و مجددا راه اندازی کنید

گاهی اوقات خاموش و روشن کردن چاپگر می تواند، مشکل پرینت نگرفتن پرینتر اچ پی را رفع کند. پرینتر خود را خاموش کرده و آن را از برق بکشید، 1 دقیقه صبر کنید، دوباره پرینتر خود را وصل کنید و سپس دوباره پرینتر را روشن کنید.

واحد های تعمیرات اچ پی

واحد های تعمیرات اچ پی به صورت واحدهایی کاملا مجزا از هم راه اندازی شده که هر یک از متخصصین ما در این واحد ها به رفع اشکالات دستگاه های اچ پی شما می پردازند که این خدمات برای تمامی محصولات کمپانی اچ پی، از جمله انواع اسکنر ها و همچنین انواع پرینترهای لیزری و جوهر افشان و لپ تاپ ها می باشد.

این واحد های تعمیرات دارای سرویس هایی مثل تعویض قطعات، تعمیر دستگاه های اچ پی به صورت کاملا تخصصی و رفع تمام ایرادات دستگاه مورد نیاز شما و ارتقاء سیستم دستگاه می پردازد. حضور تیم کارشناس ما در این مرکز باعث می شود تا مشتریان گرامی دستگاه آسیب دیده ی خود را به مرکز تعمیرات اچ پی بسپارند.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی برای ارائه ی خدمات بهتر و تخصصی تر به کمک شما آمده است. تیم کارشناس ما آماده هستند تا هرگونه آسیبی که به دستگاه های اچ پی شما وارد شده است را به صورت کاملا تخصصی و در کمترین زمان برطرف کرده و دستگاه الکترونیکی شما را کاملا سالم تحویل دهند.

اگر دستگاه الکترونیکی شما دچار هرگونه آسیب شد کافیست با یک بارمراجعه به نمایندگی رسمی اچ پی تمامی عیوب آن را برطرف کنید.

4.1/5 (7 امتیاز)
اشتراک گذاری

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید