جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت سفید چاپ کردن پرینتر

یکی از مشکلاتی که کاربران پرینتر ممکن است با آن مواجه شوند، سفید چاپ کردن پرینتر است. این مشکل یا تنها یک بار اتفاق می افتد و یا اینکه پس از هر بار دستور چاپ چنین مشکلی پیش می آید. سفید چاپ شدن کاغذ به این معنی است که پس از خارج شدن کاغذ از دستگاه هیچگونه متن یا تصویری روی آن چاپ نشده است.

علت بروز این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد که برخی به تنظیمات دستگاه و برخی نیز به سخت افزارهای پرینتر مربوط می شوند. در روند چاپ برگه ها در پرینتر، لیزر، کارتریج و درام بیشترین نقش را دارند. بنابراین پس از بررسی تنظیمات دستگاه باید این قطعات مورد بررسی قرار بگیرند.

البته توجه داشته باشید اگر این مشکل تنها یک بار برای شما پیش آمده است جای نگرانی نیست اما چنانچه مکرراً با هر بار دستور پرینت، صفحه ای سفید چاپ می شود باید بخش های مختلف دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. اگر شما نیز از دسته کاربرانی هستید که با سفید پرینت گرفتن چاپگر اچ پی مواجه شده اید پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید؛ چراکه امروز قصد داریم دلایل این مشکل و شیوه های رفع آن را بررسی کنیم.

علت سفید چاپ کردن پرینتر

دلایل سفید چاپ کردن پرینتر اچ پی

همانگونه که گفتیم این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. از تنظیمات درایو پرینتر گرفته تا وجود ایراد در سخت افزارهایی مانند لیزر و کارتریج، همگی در سفید چاپ کردن پرینتر نقش دارند. به طور کلی مهمترین دلایل این مشکل عبارتند از:

فعال بودن تنظیمات جداسازی برگه ها

در تنظیمات پرینتر hp گزینه ای وجود دارد که برگه های چاپ شده را با یک برگه کاملاً سفید از هم جدا می کند. زمانی که کاربر قصد دارد از یک سند چندین بار پرینت بگیرد با فعال کردن Separator Pages پس از هر سری پرینت، دستگاه یک برگه سفید چاپ می کند تا از طریق آن بتوان هر سری را از دیگری جدا کرد.

آشنایی با واحد تعمیرات پرینتر نمایندگی اچ پی:  تعمیر فیش پرینتر اچ پی ، یکی دیگر از خدمات ما می باشد.

از کار افتادن درام پرینتر

درام با استفاده از بار الکتریکی، تونر دریافت شده از کارتریج را به سطح کاغذ منتقل می کند. این قطعه با غلتیدن بر روی کاغذ باعث چاپ تصویر می شود. چنانچه درام معیوب شده و یا از کار افتاده باشد با صفحه های سفید چاپ شده مواجه می شوید.در این صورت به تعمیر درام پرینتر hp نیاز خواهید داشت. معمولاً در این شرایط پرینتر با سر و صدای زیادی همراه است.

سفید چاپ کردن پرینتر

خرابی کارتریج پرینتر اچ پی

کارتریج منبع اصلی ذخیره رنگ یا تونر دستگاه است. پس از دستور چاپ، کارتریج، تونر مورد نیاز را به درام منتقل می کند تا سند مورد نظر بر روی کاغذ چاپ شود. حال اگر کارتریج خالی باشد یا اینکه تونر را به درام منتقل نکند شاهد سفید چاپ کردن پرینتر خواهید بود.

خرابی لیزر پرینت

وجود مشکل در بخش لیزر پرینتر اچ پی نیز می تواند باعث سفید چاپ شدن برگه ها شود. لیزر مهمترین بخش پرینتر محسوب می شود که در صورت اختلال در آن علاوه بر سفید چاپ کردن، ممکن است حتی دستگاه به دستورات چاپ واکنش نشان ندهد.

رفع مشکل سفید چاپ کردن پرینتر

برای رفع مشکل سفید پرینت گرفتن دستگاه باید ریشه مشکل شناسایی شود. بنابراین بهتر است ابتدا تنظیمات دستگاه را چک کنید. اگر گزینه Separator Pages را فعال کرده اید آن را غیر فعال کنید تا مشکل برطرف شود. با رفتن به کنترل پنل سیستم و ورود به تنظیمات پرینتر، گزینه Printing Preferences یا  Properties را انتخاب کنید. در این قسمت Separator Page قابل دسترس بوده و می توانید آن را غیرفعال کنید. اما در صورتی که این گزینه غیرفعال باشد باید بخش های سخت افزاری دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

سفید چاپ کردن پرینتر

در اینجا بهتر است ابتدا وضعیت تونر کارتریج را چک کنید. کارتریج را درآورده و آن را تکان دهید. اگر مقداری تونر در آن باشد با پرینت گرفتن یک سند، صفحه ای هر چند کم رنگ هم چاپ می شود. در این صورت با شارژ کارتریج مشکل برطرف می گردد. اما در صورتی که همچنان با سفید چاپ کردن پرینتر مواجه هستید باید دستگاه را به متخصصان تعمیر پرینتر اچ پی نشان داده تا به طور تخصصی مورد عیب یابی قرار گیرد. احتمال دارد لیزر، درام یا کارتریج تعمیر یا تعویض شوند.

رفع مشکل سفید چاپ کردن پرینتر

1. firmware پرینتر را آپدیت کنید

سعی کنید فریمور چاپگر را به روز کنید. به سایت رسمی اچ پی بروید و گزینه دریافت نرم افزار و درایورها را انتخاب کنید. سپس دستورات را دنبال کنید تا به دانلود فریمور پرینتر برسید.

2. محیط و دما را بررسی کنید

مطمئن شوید که دمای اتاق کمتر از 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) نباشد. اگر چاپگر در اتاقی با دمای کمتر از 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) کار می کند یا راه اندازی می شود، امکان دارد کاغذ پرینت شده را سفید نشان دهند. اجازه دهید پرینتر حداقل 24 ساعت در اتاقی با دمای بالاتر از 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) گرم شود و سپس سعی کنید دوباره چاپ کنید.

 نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نمایندگی پرینتر اچ پی آماده است هرگونه مشکل در دستگاه شما را عیب یابی کرده و در اسرع وقت برطرف نماید. این نمایندگی با چندین سال تجربه موفق در امر تعمیرات ماشین های اداری، تخصصی ترین خدمات را به کاربران ارائه می کند.

 نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی با بهره گیری از قطعات اصلی و مواد مصرفی درجه یک تمامی عیوب پرینتر را برطرف کرده و دستگاهی با کارایی بالا به شما تحویل می دهد. تکنسین های نمایندگی hp قادرند علاوه بر رفع عیوب کلی دستگاه تمامی ایرادات ریز و غیرقابل پیش بینی پرینتر را نیز برطرف کنند. برای بهره مندی از خدمات این مرکز می توانید به یکی از شعب آن مراجعه کرده و یا با کارشناسان تماس بگیرید.

3.5/5 (15 امتیاز)
اشتراک گذاری

10 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام چرا پرینتر hp1320 م هنگام پرینت فقط چند خط کم رنگ رو کاعذ پرینت میکند ایا می تواند نشانه تمام شدن جوهر باشد

    پاسخ
    • کاهش و یا کیفیت پایین تونر کارتریج می تواند منجر به کمرنگ شدن چاپ ارائه شده در چاپگر اچ پی گردد. البته کمرنگ شدن پرینت دلایل زیادی دارد که باید پرینتر اچ پی توسط تکنسین بررسی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  • سلام ایا بیرون کشیدن کاغذ به صورت دستی از پرینتر وقتی که گیر کرده باعث خرابی میشه چون الان دستگاهم فقط هنگام پرینت مطلبی برگه سفید با کمی لکه سیاه کم رنگ پس میده

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    ببخشید من یک دستگاه پرینتر مارک hpدارم بعد فرمان چاپ که میدم بار اول سفید تحویل میده ولی دکمه سبز روی دستگاه رو که فشار میدم فرمان چاپ رو اجرا میکنه مشکلش از چیه

    پاسخ
    • درود بر شما دوست عزیز
      دستگاه شما دچار اختلال نرم افزاری شده است. شما می توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید. تکنسین های ما از طریق نرم افزار Enydesk به سیستم شما متصل شده و مشکل را برطرف می نمایند.

      پاسخ
  • ابراهیم
    27 فوریه 2023 18:12

    باسلام من پرینتر سلفی مدلcp510 دارم وقتی به دوربین وصل میشه میگه جوهر موجود نیست در حالی که تازه تونر انداختم اصلا کاغذ رو داخل نمی‌بره فقط میگه جوهر موجود نیست

    پاسخ
  • سلام دوست عزیز

    منم همچین مشکلی داشتم ، بعداز کلی ور رفتن با پرینتر و سرچ تو نت هیچی دستگیرم نشد
    ولی 2 کار کردم و درست شد:
    1- نرم افزار پرینتر رو آپدیت کن
    2- تو قسمت more setting برای دستور چاپ ، یه قسمت هست بنام scale . از اونجا تنظیمات رو در حالت defoult قرار بده چون ممکنه fit ti page باشه که همین مورد باعث سفید زدن برگه میشه

    پاسخ
  • علی حردانی
    15 آگوست 2022 02:41

    باسلام
    دستگاه اچ پی p2035دارم هربار که فرمان چاپ به او میدهم.برگه را سفید میزندوشروع میکند به چشمک زدن اما اگر کلید سبزرنگ که روی دستگاه هست فشار بدم اون برگه رو برام بصورت درست پرینت میکنه.نوشته ها هم خیلی پر رنگ وعالی پرینت میکنه.
    ایا دلیل این کار چیه؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز امکان داره مشکل نرم افزاری باشه با شماره ذکر شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان راهنمایی لازم رو خدمتتون ارائه میدن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید